Lanzarote!

Rapport från en varm och härlig ö!
Mår såååå bra här i värmen och eftersom vi inte ska gå på scenen förrän tidigast fredag så har de första dagarna varit väldigt lugna och glidiga.
Har redan hunnit med en blöt karaokekväll samt bränna mig i solen.
Varför frångå sina vanor liksom:)?!
Flygresan hit var intressant.
Kommer till Arlanda och ska checka in.
Det var en sådan där själv incheckning så jag trycker in bokningsnumret .... Lisa finns inte med på bokningen.
Mina resekamrater Tuuli och Matilda fanns, men inte jag.
Panik 1.
Ringer resebyrån och allt ordnar sig, har bara fått fel bokningsnummer.
Vi går till bagage dropen där vi stoppar upp hela kön eftersom det blev sjukt mycket krångel med våra sex gigantiska väskor, varav tre endast innehöll scenkläder.
Den ena väskan vägde för mycket så Tuuli fick packa om lite snabbt mitt bland alla människor.
Sedan fick även stackars Matilda betala övervikt för allting också, 7000 nätta kronor blev det.
Grattis 2entertain, haha.
Nästa steg - vårt flyg är försenat p g a dåligt väder i Frankfurt.
Panik 2.
Vi har bara 50 minuter på oss där, så det var inte riktigt passande.
Vi kommer inte iväg förrän nästan en och en halv timme efter utsatt tid och tänker att det är kört med att hinna med planet från Frankfurt till Barcelona (fast Tuuli hade en god känsla i magen att även det planet skulle vara försenat).
Kommer till Frankfurt och vi går av, och jag hamnar i en annan flygbuss än de andra två tjejerna.
Kommer in i ankomsthallen och inser att deras buss hamnat någon helt annanstans och att jag därmed är ensam på Europas största flygplats.
Panik 3.
Tittar på tavlan och ser att vårt flyg ännu inte lyft och att jag har 8 minuter på mig att hitta rätt gate.
Panik 4.
Matilda ringer och min cp-mobil vill inte svara.
Panik 5.
Får till slut tag i henne och hon formligen skriker gatenumret och frågar i ångest vart jag är.
Hade ingen aning men började hitta rätt väg och hinner som tur är fram i tid.
Vårt plan från Frankfurt lyfter ungefär en timme och 45 minuter efter utsatt tid.
I Barcelona skulle vi ha två timmar på oss, vilket vi insåg ganska snabbt inte skulle ske.
Vi går av planet och det första vi hör i ankomsthallen var att det var "last call" för boarding till Lanzarote.
Panik 6.
Springer som galningar, denna gång var vi dock fyra personer eftersom vi mött upp Marcus på planet mellan Frankfurt och Barcelona.
Hinner dock med planet och vi landar faktiskt i Lanzarote på utsatt tid - helt sjukt efter denna flygresa!
Bagaget kom naturligtvis inte med, men det fick vi morgonen efter så inga problem där.
Befinner mig på sydvästra delen, i Playa Blanca.
Älskar det här stället, samt mitt underbara team..
Imorgon börjar vi repetera, må Gud vare med oss:).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0