High School Musical, 60-tal och energi

Har haft en otroligt rolig och givande dag på repetitionerna.
Började med uppvärmning där vår koreograf Joanna körde lite extra styrka och jag fick ett ryck och bara vägrade ge upp.
Himla skönt när man får sådana där känslor, när man vägrar känna hur jobbigt det är utan bara kör på.
Klapp på axeln, fröken Björk.
Sedan sjöng vi igenom This is High School Musical, och det gick mycket bra.
Shit, vad mycket bra musik det finns i de filmerna egentligen, det är synd att de är så "töntstämplade".
Känns liksom som att man inte riktigt får gilla musiken för att filmerna är ganska fjantiga i sig.
Men det struntar jag i!
Showen i sig är superrolig att göra, men ganska svår då det är mycket koreografi hela tiden och rätt svår musikaliskt.
För oss sopraner är vissa av stämmorna sjukt höga medans en del solopartier är extremt låga.
Jag har svårt att få klang på de lägsta ställena, speciellt när man precis gjort ett krävande dansnummer och är andfådd som bara den.
Men det är kul med utmaningar!
Kändes bra i rösten idag också, igår var jag rejält sliten, men tog det lungt idag och tog inte i för mycket så nu känner jag mig normal igen.
Härligt.

Sedan var det lunch, och därefter hade vi dans med Joanna och vi fick koreografi till det nya 60-talsmedleyt.
Otrooooooligt snyggt och roligt!
Efter detta hade vi en liten "föreläsning" med sångcoach Peter om energi.
Fel egentligen att kalla det föreläsning för alla diskuterade och fick lägga in egna åsikter och infallsvinklar om allting.
Mycket givande och intressant, Peter är verkligen en otroligt skön människa att vara i närheten av, man känner sig lugn, trygg och harmonisk ( t o m jag som inte direkt är känd för dessa egenskaper, haha).
Pratade mycket om tankens kraft också, något jag speciellt på senare år lärt mig mycket om.
Den är verkligen väldigt mycket starkare än man tror.

Känns så bra med allt på repperioden, det är så bra uppstyrt allting och det går snabbt med både det musikaliska och med koreografierna.
Jag har ju gjort de flesta danserna innan, men både igår och idag har jag fått lite nytt och jag gillar det verkligen skarpt.
Inte för svåra saker, men ändå så otroligt snyggt och cleant.
Idag kom även vår projektledare Krille med en himla trevlig suprise - alla fick varsitt VIP-kort på Vickan!!!
Nice som bara den, så på fredag blir det PARTY!!!!
Vi har världens bästa gäng som leder oss!
Heja kreativa teamet:)!

Idag är jag ensam hemma, Johanna är hos syster så jag har ätit middag och tagit några chokladbitar ur hennes Aladdin-ask:).
Är ganska säker på att det är okej med henne, men hon ska få en extra kram imorgon för säkerhets skull!
Nu ska jag se "Vänner" och senare ikväll blir det "Dating in the dark".
Ska somna tidigt idag också, har sovit riktigt bra de två senaste nätterna och det tänker jag fortsätta med!

Gud, vad jag mår bra idag:)!



Dagens Vänner-citat:

Phoebe: Joseph Francis Tribbiani!
Joey: Hey, hey what are you middlenaming me for?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0