Blytyngder på ögonlocken

Kunde inte somna igår så idag har jag varit så otroligt trött.
Fast inte bara på ett negativt sätt.
Under lunchen och sen middagen skrattade jag så mycket att jag började gråta.
Alla var väl lite övertrötta, och vi började göra egna töntiga koreografier till den nya showen.
Höll på att dö av skratt, men det är ju så roligt att larva sig lite.
Särskilt när hjärnan går på högvarv och det känns som att det verkligen inte GÅR att ta in mer koreografi.
Men vi peppar och stöttar varandra hela tiden så stämningen är alltid på topp.

Idag fick vi koreografi till 90-tals och 70-talsmedleyt.
Det sistnämnda var så otroligt roligt, fast ganska svårt!
Som sagt så var jag rätt trött, och till slut så kändes det som att jag knappt visste vad som var höger eller vänster.
Kanske vi sjabblade bort allt när vi höll på och fjanta runt där, men man måste faktiskt få ha det så ibland för annars orkar man inte.
Men shit vad snyggt det kommer bli när man sätter det.
Har även sjungit igenom den nya showen för i år "Welcome to the Circus" som för övrigt kommer bli helt sjukt GRYM!
Massa massa rock, och jag som hade tänkt ta det lite lugnt idag glömde snabbt det.
Man triggar ju varandra så till slut står vi alla 16 därinne i salen och tar i för kung och fosterland.
Är rätt trött i lilla rösten nu, men det får det vara värt för det ÄR ju så ROLIGT!!!!!
Började även fälla en liten tår när introt till "Come What May" satte igång, tänkte genast på Camilla och Daniel och på deras bröllop där jag framförde just den sången.
Lyckades iallafall samla ihop lagom till att jag själv skulle göra min insats i låten, kanske tur det:).

På fredag får vi veta våra grupper, det ska bli grymt skönt för då kan man fokusera på att repa ihop sig och lägga energi på det som just ens egen grupp känner behövs.
Efter teamindelningen, som sker sist på dagen, blir det utekväll på Vickan - vi måste ju använda våra VIP-kort vi fick av finaste Krille häromdagen.
Kommer nog inte behövas mer än en halv drink för att fröken Björk ska komma igång har jag en känsla av ...

Låt se om kvällen blir extra tidig idag, just nu känns det definitivt så.
PUSS på er

Dagens Vänner-citat:

Phoebe: Yeah, but do you really want to be in a relationship where you can actually say 'That's not how your dad used to do it?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Lisa, din blogg kom upp när jag sökte på 2entertain. Jag har varit på ett flertal Blue Village hotell under åren och har alltid tyckt att ni i underhållningsteamet har varit toppen! Jag har själv börjat fundera på att söka om något år och därför sökte jag på 2entertain för att få ännu mer info o så hamnade jag här.



men nu till det jag tänkte fråga över, jag minns så himla väl Come What May från någon av årets shower, kan det vara från turn back time? hur som helst, i vilket medley har ni den låten? :) Vore jättekul att få veta!



2010-08-04 @ 23:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0