Underbar kväll

Inte ofta nuförtiden jag känner så, men gud vad härligt att jag idag faktiskt kan säga så med gott samvete.
Efter att ha velat hit och dit hela dagen så pallrade jag mig till slut iväg till Dubliner vid Hötorget för att lyssna på min vän och f d kollega Ida och grabbarna i hennes band.
Alldeles själv gick jag dit, och bara det är en stor bedrift för lilla mig.
Ensam tjej i en bar i Stockholm ... för ett år sen hade jag aldrig kommit på tanken.
Men tyckte det var grymt skönt och roligt att bara sitta där, sippa på en öl och njuta av grymma musiker.
Fick ju naturligtvis också snacka lite med Ida och killarna mellan seten, så helt själv var jag ju faktiskt inte.
Sen var det faktiskt några stycken till som vågade komma fram och byta ett par ord med en stackars ensam tjej, och för en gångs skull tyckte jag inte det var jobbigt utan bara jättetrevligt.
Oftast hatar jag när folk kommer fram och ska snacka fyllesnack med mig när jag är ute, men det är en annan sak när det inte är på en nattklubb där allting bara skriker "köttmarknad".

Fick faktiskt också den stora äran att gå upp på scen och sjunga lite tillsammans med gänget, vilket var så sjukt roligt.
Jag har ju mestadels, iallafall den sista tiden, sjungit till piano eller helt enkelt showat, så att sjunga med band är inget jag gör dagligen direkt.
Shit, vilken känsla det är!!!
Kände mig kanske extra trygg också för att Ida stod där och backade upp mig, men ändå.
Jag gjorde det, trots att jag var så nervös att jag kunde kissat på mig (som Ida så vänligt talade om för publiken, haha).
Anyway, först blev det "Himlen runt hörnet" och sen drog jag och Ida av "Proud Mary" så det stod härliga till!
Grymt roligt, är verkligen glad att jag vågade:)!

Imorgon blir det lunch med Karin och Malin (och kanske Helena om jag verkligen har turen på min sida), och sen hem och repa lite.
Kanske drar jag iväg till Dubliner imorgon kväll också, de spelar nämligen där imorgon igen.
Ja, det gör jag nog!
Det är bra för mig att komma ut lite, och bort från alla mina jobbiga och destruktiva tankar.

Tänk vad lite som ska till för att man, iallafall för en liten stund, ska må bättre ...:).


Dagens Vänner-citat:

Phoebe: They're gonna call her Chandler.
Chandler: That's kind of a masculine name, don't you think?
Phoebe
: Works on you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0