Liiiiiidköping

Hemma hos mor och far!
Åkte med bror och hans vän Lisa hem i bilen i fredags.
Har spenderat helgen med att slappa och öva inför dagens lilla framträdande i kyrkan.
Har varit himla skönt, hann även med att träffa Josso, Mia och Lollo en sväng igår, alltid lika roligt att få lite uppdatering om vad som hänt i min gamla hemstad sen sist.
Kommer ju inte hinna hem något mer nu innan jag drar iväg till sydligare breddgrader så det var skönt att det gick att ordna till en liten fika.

Var tvungen att gå upp halv nio imorse för att vara i kyrkan klockan tio.
Är väl inte direkt känd för att kunna gå upp tidigt på morgonen, så det var lite jobbigt, men jag fick iallafall typ fyra-fem timmars sömn.
Skulle iallafall framföra "Handens Fem Fingrar", "Gabriellas Sång" och två av mina favoritlåtar från pappas gamla band Salt - "Som ett Barn" och "Vi ska ses igen".
Repet kändes bra förutom "Gabriellas Sång", kände inte riktigt att jag vågade ta i av rädsla för att göra folk döva, vilket naturligtvis ledde till att jag fegade på högsta tonerna så det inte lät riktigt rent.
Så innan jag skulle upp och sjunga just den var jag riktigt nervös.
Men eftersom jag älskar låten och texten är bland de vackraste som någonsin skrivits så kände jag att det är bara att köra på, och jag visste väl dessutom någonstans att just den låten egentligen passar mig väldigt bra.
Det blev bra.
Riktigt bra.
Kändes faktiskt nästan lite magiskt.
Mamma storbölade så jag vågade definitivt inte titta på henne.
Efter olyckan så tror jag hon tyckte texten var lite jobbig att höra mig sjunga.
Men det var ändå "roligt" att jag kunde beröra folk.

Melodifestivalen igår då.
Tyckte nog faktiskt att det var den bästa deltävlingen hittills.
Föga förvånande älskade jag naturligtvis Jöbacks låt.
Hade gåshud i flera timmar efteråt kändes det som.
Gillade även NEO och Anna Bergendahl.
Wahlgrens dansare var snygga, hihi.
Men henne själv tycker jag vi kan bunta ihop och skicka till Sydafrika.
Tillsammans med Anna Book.

Om några timmar beger jag och brorsan mig hemåt.
Imorgon börjar repetitionerna.
Det kommer bli jättebra och roligt.
Äntligen kanske jag kan få styr på tankarna så de inte vandrar iväg alltför mycket.
Orkar inte älta mer.
Hoppas bara att det ska sluta göra ont snart.




Jag har aldrig glömt vem jag var,
jag har bara låtit det sova.
Kanske hade jag inget val,
bara viljan att finnas kvar.

Jag vill leva lycklig
för att jag är jag.
Kunna vara stark och fri,
se hur natten går mot dag.
Jag är här och mitt liv är bara mitt.
Och den himmel jag trodde fanns,
ska jag ana där nånstans.

Jag vill känna att jag levt mitt liv.




Dagens Vänner-citat:

Joey: Hey Mon, I got a question for you.
Monica: Okay, for the bizillionth time, yes I see other women in the shower at the gym, and no I don't look


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0