Bloggtorka


Ojoj, nu var det ju många dagar sen jag var härinne och printade ner alla mina tankar!
Det har verken funnits tid eller motivation kan man väl säga.
Men nu har jag några timmar kvar här innan jag ska iväg på en inspirationskväll på Camillas kontor.

Förra veckan var härlig med mycket musik.
I lördags återvände jag till Dubliner tillsammans med ett härligt gäng och lyssnade ännu mer på Ida och The Matchmen.
I söndags begedde jag mig till Berns där min pappas gamla band Salt intog scenen.
Det blev en riktig nostalgitripp tillbaka till barndomen och jag både skrattade, sjöng och grät lite.
Insåg också när jag såg min far på scenen att jag verkligen är pappas flicka.
Äntligen förstår jag var min dåliga humor och mitt showande jag kommer från.
Farsan är för övrigt en grym gitarrist ... fast det visste jag ju iochförsig redan ...:).

Igår fyllde min ärade storebror 27 år, så jag åkte hem dit och träffade massor av hans vänner och kollegor och blev bjuden på en riktigt smaskig kladdkaka.
Någon present hade jag inte köpt, MEN han fick ett val att göra.
Antingen skulle jag bjuda honom på middag och bio någon gång här i Stockholm ... ELLER så skulle jag bjuda honom på en Premier Leauge match den helgen vi bestämmer oss för att åka till London (själva resan är redan bestämd ska göras, det var min kombinerade julklapp/födelsedagspresent av honom).
Föga förvånande valde han fotbollsmatchen, och det blev även jag mycket glad åt.
Kommer bli några underbara dagar i London, när det nu blir :).

Fick även ett glatt besked igår.
Jag fick ju brev från Wallmans förra veckan att jag tyvärr inte blivit kallad på audition i år.
MEN eftersom jag visste att jag hade blivit rekommenderad, så mejlade jag till min rekommendation och kollade om något kanske blivit missförstått.
Och det hade det, så nu väntar jag på ett nytt brev från dem där jag ska få tid och datum för audition.
Ibland är det bra att ha lite kontakter och människor som sett en på scenen och tycker att man är bra.
Nu är den stora frågan vad jag ska sjunga.
Man ska ju ha en up-tempo och en ballad, i två olika genres.
Helst skulle jag vilja sjunga "Somebody to love" och "Alone".
Men eftersom det är två rocklåtar så känns det inte helt okej.
Så nu blir det antingen "Somebody to Love" och "I'll be There" ELLER "Let's hear it for the boy" och "Alone".
Svårt val.
I vilket fall som helst så har jag bestämt mig för att sjunga up-tempo låten först så det är bara att bestämma om det ska bli "Somebody ..." eller "Let's hear ...".
Vad tycker ni?
Övar nog in allihop och bestämmer mig på auditiondagen, hihi ...

Har även lyckats få igång min mp3-spelare som jag fick i julklapp.
Och det var ju verkligen himla svårt ... NOT!!!
Jag förstår mig inte på mig själv ibland.
När det kommer till tekniska saker som jag aldrig använt förut, så tror jag aldrig att jag ska klara av det, så jag väntar och väntar på att någon ska ta tag i det och hjälpa mig.
Och sen när det har gått alldeles för lång tid och jag väl sätter mig ner och försöker fixa det själv så klarar jag det alltid alldeles galant!
Så nu satt jag hela vägen till och från min bror igår och var i min alldeles egna musikaliska värld.
Tror alla medpassagerare störde sig rätt rejält på mig då jag hela tiden stampade med foten eller mimade med i varenda låt.
Men jag kan inte hjälpa det!
Sorry ...

Nu ska jag fortsätta leka med min mp3, håller på att rippa varenda musikalskiva jag någonsin köpt.
Så idag blir det Footloose och Wicked på väg till kontoret tror jag minsann.
Wihoooow:)!



Dagens Vänner-citat:

Ross: I grew up in a house with Monica, okay. If you didn't eat fast, you didn't eat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0