Äntligen utvilad

Det har varit en alldeles underbar helg, men shit vad jag nästan inte sov någonting.
På lördagen åkte jag och Johanna in till stan i diverse ärenden, och sedan på kvällen var det ju dags att fira hennes födelsedag.
Vi åt middag på Friday's, gick till Fasching en sväng, men sedan ville Tina och Johanna gå vidare och då kände jag att det var dags att kasta in handduken eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter.
Tur att man har en kompis som kör taxi, blir både trevligare, roligare och billigare, haha!
Trots relativt tidig hemgång, så kunde jag inte somna förrän runt fyra-halv fem och sov mycket oroligt, låg vaken en timme mellan sju och åtta och stirrade i taket.
Kvart över nio ringde klockan och det var bara att upp och hoppa!
Tog tvärbanan till Liljeholmen och fick sen skjuts därifrån av Camilla till Kista Galleria där vi också mötte Joanna.
Vi pumpade upp cirka 500 ballonger som vi sedan delade ut till alla glada barn, utklädda till clowner.
Det var riktigt roligt, och Joanna är ju så härlig så tröttheten lyckades jag gömma någonstans i bakhuvudet.
När vi dock var klara vid 16 blev det stressigt, vi hade exakt en timme och 9 minuter på oss att bli glamourösa inför kvällens personalfest!
Gick ändå rätt bra, men tidspessimist som jag är, var jag fortfarande stressad när vi satt på tunnelbanan och inte kunde göra så mycket mer än att bara åka haha.
Vi kom iallafall fram i tid och hade en helt underbar kväll!
Det var en del människor som inte kunde vara där tråkigt nog, men flera som jag blev riktigt glad åt att se, t.ex. mina fina kollegor från Kungsholmen; Ida, Klas, Stefan och Ceca.
Så himla roligt att snacka med dem igen!
Det delades även ut lite priser, och döm om min förvåning och glädje när jag fick ett :)!
Årets Nykomling, det är lilla jag det.
Jag blev alldeles tårögd, hade verkligen inte räknat med det alls.
Men så fort Camilla började läsa upp motiveringen så misstänkte jag att det kunde bli jag, hah.
Såhär löd den:

Som en vind svepte hon in i företaget och tog oss med storm.
Positiv, ambitiös och ett energiknippe utöver det vanliga.
Att hon dessutom har en otrolig rep-disciplin och levererar
100% på scenen ger henne en självklar plats bland
de fantastiska artisterna vi har i företaget.

Tack Camilla, Mimi och Frida - ni är alldeles underbara allihop!

Kan stolt säga att jag, som vanligt, var bland de sista kvar på festen och kom inte i säng förrän sex!
Vaknade tolv dagen efter och kunde inte somna om, så därmed hade jag fått ungeför 9 timmar sömn på två dygn.
Inte tillräckligt för mig kan jag säga.
Som tur var behövde jag inte göra något igår, vilket jag ändå inte hade klarat av med tanke på bakfyllan (och träningsvärk) som tagit min kropp i besittning.
Dock fick jag en liten överraskning i brevlådan igår!
Pärmen från 2entertain har kommit med alla stämmor och manus som jag ska kunna om en månad.
Har ju gjort det mesta förut, tur för mig, men den nya showen satte jag mig genast och kollade igenom.
Kommer bli så sjukt grym och rolig, blev faktiskt riktigt peppad ....:).






Sitter här och väntar på att det ska gå över, en gång för alla.
Men det verkar inte vilja det riktigt.
Då och då påminns jag om saker som varit,
vilket får allting att blomma upp igen.
Vet inte om du vet att jag fortfarande tänker på dig.
Men jag tror det.
Att du vet alltså.
Önskar bara du kunde säga till mig vad jag vill höra.
Men det kanske är dags för mig att fatta att du aldrig kommer det.
Varför ska det göra så ont?




Dagens Vänner-citat:

Joey: How you doin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0