Two down ...

... five to go.
Med det menar jag att två av oss sju som ska underhålla tillsammans på vårt hotell i sommar har lyckats ta sig dit.
Vi andra har blivit fast i Sverige.
Ja hörrni, det har varit en minst sagt intressant vecka.
Vi skulle ju åkt till Turkiet i tisdags.
Men ett visst berg på Island tyckte tydligen inte att det var någon bra idé.
Sen skulle vi åkt igår.
Men det där berget har tydligen något emot oss, för det fortsatte att kräkas aska och annat gojs.
Martin (som åkte från Köpenhamn) lyckades dock ta sig dit, så han satt där själv i ett dygn innan även vår trubadur Marcus kom iväg idag!
Nu har vi fått nya biljetter på lördag och jag funderar starkt på att sända en muta till den där eldkullen.
Vad tror ni den vill ha?
Kanske lite medicin mot halsbränna?
Eller lite extra tändstickor, vad vet jag?!

Förresten, varför kunde inte islänningarna döpt den där vulkansaken till något man kan uttala?
Eyafjallajökull MY ASS, trots att man läst namnet 20 ggr om dagen den senaste veckan så är det ju stört omöjligt att komma ihåg!
Den däringa saken bredvid heter ju Katla, varför kunde man inte gjort som med den och döpt den till något kort och koncist som inte ger en svåra tungvrickningsskador?
Typ Tengil.
Eller varför inte Båtsman!?

Medans jag väntat på att komma iväg så har jag hostat en hel del, samt gjort av med pengar jag egentligen inte har.
Har köpt massa fina sommarkläder, nu återstår bara att se om jag kommer få användning av dem.
Och hur de ska få plats i väskan vet jag då rakt inte.
Men det ordnar sig, det är bara att ta rejäl sats och hoppa på väskan tills den stängs.
Lisa fixar!

Om ni inte redan har märkt det så är jag oerhört bitter och cynisk nuförtiden.
Beräknar att dessa känslor ska ha gått vidare till någon annan inom en snar framtid.
Typ lördag morgon 09.10 när mitt flyg lyfter.
För det SKA det bannemej göra.
Annars finns risk för att JAG får ett utbrott.
Jag kanske inte kräks eld.
Men du vill fortfarande inte vara med om ett äkta psykbryt á la fröken Björk ...



Dagens Vänner-citat:


Joey: She said she wants to slather my body with stuff and lick it off me. I'm not even sure what 'slathering' is, but I definitely wanna be a part of it.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0