Host och snörvel

Har blivit sjuk!
Har varken tid eller ork till det!
Var helt enkelt tvungen att stanna hemma idag men det bar mig emot då mina små gullungar Oskar, Jennie, Sarah och Malin visar upp Welcome to the Circus ikväll.
Hade så gärna varit där och sett dem.
Men någon gång måste man lyssna på sin kropp och säga nej.
Imorgon måste jag gå, även om jag inte skulle vara frisk då.
Det är sista repdagen och jag vill ju säga hejdå till alla, dessutom ska vi ha en del möten i teamet och det känns väldigt viktigt så jag får helt enkelt vila, vila, vila idag och vara pigg imorgon.

Igår visade vi Circus-showen med kläder, peruker, rekvisita och allt vad det är.
Skitkul, men oj vad det blev roddigt.
Perukerna flög av, min käpp föll ur min hand och höll på att träffa Oskar i ögat, Johanna trillade av stolen i "Free your Mind" och jag kom ut halvklädd i början på Girlsmedleyt.
Dessutom hostade jag som en idiot så ibland fick jag bryta mitt i någon sololåt och hosta färdigt, stackars Martin fick sjunga sista tonen i "Come What May" alldeles själv.
Men det gjorde han med bravur:)!
Som tur är hade jag förberett mig själv på att det skulle bli tufft med all hosta, så jag hade gett min inhalator till Oskar som satt längst fram, beredd att springa fram till mig med den om det skulle behövas!
Han är allt en klippa, pöjken!
Vi tyckte väl själva inte att det var den bästa show vi gjort direkt, men alla kom efteråt och sa att vi var grymma, och lärarna var ändå rätt sjyssta så jag antar att det inte var någon katastrof.

Så, då är det snart dags för avfärd då, på tisdag lämnar jag Sverige för Turkiet i ett halvår.
Jag vet att jag kommer få en alldeles fantastisk säsong, men jag vet också att det finns mycket och många här hemma som jag kommer sakna.
Att säga hejdå till alla på Miros imorgon kommer bli allt annat än roligt, det vet jag ju av erfarenhet ...
Som tur är får jag ju med mig Johanna, Tina och Martin, vilket nog är tur annars hade jag nog inte velat åka alls, haha.
Det har varit ett alldeles underbart gäng att hänga med under repperioden, såklart finns det vissa jag kommer sakna extra mycket, men jobbigast kommer det nog ändå bli att säga hejdå till min ena skånepåg Oskar.
Vi har kommit riktigt nära de här veckorna och det kommer bli otroligt jobbigt att inte få se och prata med honom varje dag.
Usch .... jag hatar att lämna människor som betyder mycket för mig ...
Kommer också sakna vårt kära kreativa team alldeles otroligt mycket, inte bara som "lärare" utan också som vänner.
Vissa av dem var ju vänner till mig redan innan, men jag misstänker att jag skaffat mig några nya bland dem under dessa sju veckor:).

Gud, vad jag är blödig, nu ska jag läsa nya Vecko-Revyn och äta glass.
En av fördelarna med att vara sjuk:)!



Dagens Vänner-citat:

Ross: If you're going to call me names, I would prefer Ross, the Divorce Force. It's just cooler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0