Julkänsla

Som ni alla vet så spenderade jag ganska nyss två månader jobbandes i Turkiet med ett alldeles underbart gäng:).
Under denna tid umgicks jag speciellt mycket med två av personerna i detta gäng.
Dessa två personer pratade väldigt mycket om en speciell högtid vi har i världen, en högtid som de verkade längta extra mycket till, trots att det var 40 grader ute, svetten pärlade och det kändes som att världen aldrig någonsin sett skymten av något som ens liknar kyla.
Julen naturligtvis.
Det pratades om snö, julmat (just maten verkade ha en speciell plats i deras hjärtan), presenter och jag vet inte vad.
Jag kunde inte riktigt dela deras entusiasm kände jag (ytterst konstigt då jag sedan så länge jag kan minnas alltid avgudat denna högtid som om den hade helande krafter).
Kanske mycket för att på annandag jul i år är fröken Björk officiellt halvvägs till 50, vilket kan ha lagt lite sordi på den glädje jag brukar känna inför julen.
Men idag infann den sig även hos mig.
Julkänslan.
Detta tack vare ett litet brev/paket på posten.
Jag ska ju då medverka i en julshow här i Stockholm i år, och idag fick jag en CD med mina stämmor och låtar inspelade.
Det räckte att sätta på den och lyssna på "Rockin' around the Christmas tree" en gång för att jag ska förvandlas till Lisa 5 år, med lite för mycket hull i ansiktet, "Madicken"-tofs som jag kallade det och ögon som glittrar som besatt varje gång någon råkar säga något ord som innehåller bokstäverna j-u-l.
Så, Oskar och Johanna, nu kan jag äntligen ansluta mig till er önskan och längtan efter lite julskinka:)!

P.S Och det där med att fylla 25 har jag nog faktiskt äntligen förlikat mig med. Fast jag märker att när jag numera tittar på en nytagen bild på mig själv så dras min blick alltid till ögonen för att kolla så att mina skrattrynkor inte har ökat i antal. D.S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0