Möte med två fina flickor

Träffade C och C idag och myste lite.
Var så trevligt att höra vad de gör med sina liv.
Nästa vecka kommer C:s E hit och då blir det nog en sväng till Golden Hits på tisdag, tillsammans med en annan god vän.
Tycker jag vore himla roligt.

Annars har jag repat mest hela dagen.
Je ne fous duuuuu passsseeeeeeeeeee.
Ja, det där var franska.
Inte helt lätt att damma av sina gamla kunskaper i det språket efter 6 års uppehåll.
Men vad gör man inte för konsten?
Eller ja, underhållningen iallafall, hihi.

Börjar faktiskt bli lite trött, inte helt vanligt att jag blir det redan klockan tolv
Kanske man skulle sova då?

Nejnej, först måste jag ge min åsikt om kvinnan som fejkade att hon var psykiskt sjuk och nu riskerar åtal.
Jag kan inte förstå hur man kan tycka det är okej att göra så.
Jag tycker det är ett hån mot människor som är psykiskt sjuka på riktigt.
Hon tar tid och pengar från människor som behöver hjälp på riktigt.
Min bror jobbar som sjuksköterska just på en psykavdelning, och när man hör det han berättar om vad som händer där ibland så tycker jag det är sorgligt att man låtsas vara sjuk på det sättet, när det finns människor som verkligen lider av detta.
Jag struntar i vad hennes syfte var eller om det var "konst"!!!!
Vad blir nästa steg?
Den här kvinnan spelade psyksjuk och fejkade ett självmordsförsök.
Nästa gång spelar någon psyksjuk och mördar en annan människa.
Att tillåta att man utnyttjar vård och resurser på det här viset är inte okej.
Jag tycker faktiskt att hon nästan driver med psykiskt sjuka människor.
Typ, "Ni är inte sjuka på riktigt, kolla på mig - jag kan fejka er sjukdom hur lätt som helst".
Man måste sätta gränser någonstans, det är inte okej att göra såhär!
Det tycker iallafall inte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0