La Voix ... jag vet inte ...

Med risk för att få en väldigt arg vän på halsen nu skriver jag detta (hans sambo har skrivit Sveriges bidrag till Eurovision Song Contest 2009)!
Jag tycker Malena Ernman är supercool, och hon sjunger ju som en gudinna.
Men jag vete f-n om låten är något som faller mig i smaken alltså ...
Opera möter disco.
Bättre på papperet än i praktiken.
Det tycker iallafall jag!
Nej, jag tycker fortfarande att E.M.D. och "Baby Goodbye" skulle vunnit.
Sorry C, men jag håller tummarna för Malena iallafall:).

En fråga nu när jag sitter här och ser första semifinalen i årets Eurovision Song Contest.
What's up med ljudet SVT?!
Under all kritik!!!
Dåligt mixat, musiken hörs knappt, körerna är inte med alls, och det finns inga effekter what so ever på leadsången.
Okej, det sista är väl kanske inte SVT:s fel, men ändå.
Bäst att gnälla på dem som är närmast liksom ...

Jag har dålig självdisciplin.
Jag är självkritisk.
Ingen självbehärskning.
Dessutom oroar jag mig alltid för saker jag inte kan råda över, jag är konflikträdd och livrädd för att folk ska tycka illa om mig.
Jag ältar saker till leda och kan vara ganska enerverande på det sättet.
Jag tycker synd om mig själv alltför ofta.


Men vet ni....?!
Jag är mer saker.

Jag är duktig på språk och väldigt kreativ.
Jag är en god lyssnare och en känslomänniska.
Jag har lätt för att sätta mig in i människors situationer.
Jag är rolig och härlig och positiv.
Jag sjunger bra och är bra på scen.
Jag har självdistans och är inte rädd för att göra bort mig.
Och jag älskar mina vänner och min familj förutsättningslöst.

Det är alltid bra att ha koll på både sina bra och dåliga sidor.
Och om man fokuserar på de bra så mår man mycket bättre:).




Kommentarer
Postat av: mamma

Är du min dotter!!!!

Jag känner igen beskrivningen!

Både det bra och det dåliga!

OK! Jag sjunger inte så bra och är inte så bra på scen!

Annars stämmer det perfekt!

Men man lär sig med åren! Att acceptera att man är som man är och rycka på axlarna åt sig själv ibland. Man lär sig också att behärska sig lite!

Bra vá!

Mamma

2009-05-13 @ 16:31:59
URL: http://lisaonstageandinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0