Hur nödvändigt är en strålande lördag ...


... när man ändå måste jobba i 9 timmar?
Den frågan SKULLE jag kunna ställa idag.
Men det gör jag inte.
För just tack vare det fantastiska vädret lyckades jag mota bort den bedövande tröttheten jag kände efter två nätter med sammanlagt typ 8 timmars sömn tillsammans.
Fick ett MYCKET trevligt återseende idag på Gröna Lund, när jag satt i entrén till Pettson & Findus.
En mamma med två barn kommer fram, jag tittar mest på mamman och hon tittar tillbaka och säger, lite trevande: "Är det Lisa?".
Ja, säger jag och tittar lite närmare.
När kvinnan säger att hon var på Cypern förra sommaren ser jag på hennes barn på riktigt, och märker att det är just de två underbara barnen som skickade brev till oss efter att de kommit hem, med en bild på oss fyra artister och de två!
Bilden som sitter uppe på min vägg, som jag ser varenda dag!!!
Så himla fint att se dem igen, men det är sjukt vad barn växer på ett år.
Jag hade aldrig känt igen dem om de inte hade sagt vilka de var.
Att träffa dem frambringade många glada minnen ...
Shit, vad jag längtar bort för att skaffa mig nya ...

Måste sova nu, ska jobba 7 timmar till imorgon.
Money, money, money ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0