Boomball

Så heter ett spel vi har på Gröna Lund.
Det var första gången jag stod där idag.
Jag gillar i vanliga fall att stå i spel, man får möta gästerna på ett helt annat sätt än man får som attraktionsvärd.
Men till de andra spelen jag stått i tidigare kommer det mest barn som vill fiska påsar och sånt.
Nu skulle jag ta itu med fulla 5-kampare.
Inte riktigt min melodi.
Eftersom Boomball handlar om att skjuta bollar med små kanoner innebär det att det är ganska högljutt runtomkring en hela tiden.
Står det då 20 lite överförfriskade män i åldrarna 20-65 omkring en kan detta bara innebära att man tvingas skrika för att göra sig hörd.
Inte kul för mina stämband ... inte kul alls ...
Till råga på allt krånglar gärna kanonerna ibland, så man måste ta tag i kanonens munstycke och skaka lite på den.
Ni kan ju tänka er kommentarerna man får när man som ensam tjej bland massa män tar ett stadigt tag i detta utstickande metallstycke och skakar för fulla krafter.
Jag brukar inte ta illa upp för skämt, men det kan vara ganska obehagligt och kännas nedlåtande att bli kallad för "lilla gumman" och tvingas lyssna på deras allt annat än originella kommentarer.
Blir arg.
Men det är okej, emellanåt kommer det helt fantastiska gäster som jag skulle kunnat prata med i flera timmar.
Det bästa idag var att dagens högsta poäng, 590, gick till en kvinna i 50-årsåldern.
Jag brukar inte kalla mig för feminist på något sätt, men DET kändes himla skönt.

Imorgon ska jag luncha med M och J, sen blir det jobb, sen ska jag och M ta ett glas vin.
Myspys.
Helgen kommer bli fullproppad med jobb.
Men det är bara bra.
I need the money.

Måste sova snart, ska upp 9.00 imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0