Pank

Det finns risk att jag aldrig någonsin i mitt liv varit så fattig som jag är nu.
Eller jo, det skulle isåfall vara sensommaren/tidig höst 2006, då jag precis kom hem från Turkiet, och hade gjort av med pengar hela sommaren som jag inte ens hade.
Men nu är det nästan lika illa igen.
Jag vet inte alls hur jag ska klara mig denna våren, det ska verkligen bli intressant att se.
Särskilt som att i sommar bor jag själv i lägenheten och får betala hela hyran, PLUS att i slutet av maj är det dags för CSN-återbetalning igen.
PHU, vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt ...
Nu säger ni som läser min blogg ofta "Men vi såg att du köpte fyra par skor häromveckan, hur kunde du göra det om du inte har några pengar?":
Men det kan jag svara på!
Den rean som var då var helt sjuk (seriöst, 300 kr för 4 par skor liksom), och jag insåg efter vissa kalkyleringar att jag kommer vara såhär fattig hela våren.
Och förr eller senare kommer jag behöva vårskor.
Då tyckte jag att det är lika bra att köpa dem superbilligt nu, för i typ april/maj kommer jag definitivt inte köpa några.
Så det så!

På onsdag ska jag jobba i Västerås med C och resten av gänget.
Kul att få komma ut lite.
Ska nog träffa J på torsdag också, och på lördag ska jag på Gröna Lunds Serviceakademi.
Gud, vad skönt att ha något att göra:).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0