Magiskt

Sitter här och tittar på reprisen av Let's Dance (har bara sett programmet sporadiskt i år, Carin är ju inte med längre).
Jag har ju bara sett på Internet och så att det var Magnus som vann.
Jag är inte förvånad, det är riktigt häftigt att se denna man som förmodligen är tyngre än 17 kassaskåp, röra sig relativt nätt och rätt över dansgolvet.
Jag tyckte det var roligt och bra att han vann.
Tills jag nu såg reprisen och det var dags för Lailas och Tobias shownummer.
Jag satt alldeles stum, håren reste sig i givakt på mina armar och jag fick t o m tårar i ögonen!
Det var det absolut vackraste och bästa jag sett på MYCKET länge (och jag har även gått på Balettakademien och haft förmånen att bevittna många riktigt bra dansare).
Jag undrar om tittarna verkligen förstod vad det var hon gjorde - att det var ett dansnummer som var i äkta världsklass!
Hade jag sett programmet och kunnat rösta,så hade jag röstat till döds på Laila.
All heder åt Magnus - men Laila borde vunnit!





Igår var jag på serviceutbildning på Gröna Lund.
Tvingades gå upp klockan kvart i sju, eftersom jag skulle åka tio i åtta.
Att jag var dödstrött var en grov underdrift, jag hade somnat vid halv fem och spegeln önskade mycket i övrigt att önska.
Inte för att jag inte hade försökt somna tidigare, jag släckte lampan klockan tolv, men när jag fortfarande inte somnat klockan tre gav jag upp och läste lite.
Iallafall, utbildningen var rolig och träffade mycket trevligt folk, ser verkligen fram emot att säsongen ska starta.

Mötte sedan upp fina H för att åka till IKEA.
Trots de två koppar kaffe jag druckit under dagen kändes det som om jag gick och sov samtidigt.
Gick runt inne på IKEA som en zombie och drog sjukt dåliga skämt, tycker synd om stackars H.
Kom hem vid femtiden, och lyckades faktiskt hålla mig vaken i hela fyra timmar innan huvudet fullkomligt smälte ner på kudden och jag sov femton timmar i sträck!
Vaknade idag klockan tolv med ett glatt leende på läpparna, nu ska jag ta och städa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0