Gröna Lund i skallen

Jag blir stressad redan innan jag börjat jobba där, är det bra tro?
Fick imorse ett telefonsamtal från Medarbetarservice Gröna Lund, och de vill att jag förutom den befattningsutbildningen för attraktion jag ska på nästa vecka, även skulle komma in imorgon.
De vill tydligen att jag ska alternera mellan Spel och Attraktion, vilket naturligtvis är jätteroligt.
Men det ledde ju till att jag idag fick sätta mig ner och läsa igenom manuset för Spel också.
Jag tycker egentligen det är väldigt intressant att sätta mig in i nya saker, och har läst på som en idiot om detta tivoli, därför att jag vill kunna ge så god service som möjligt när jag väl börjar (av erfarenhet från Blue Village så spelar det ingen roll vilken avdelning man jobbar på, gästerna förväntar sig att man ska kunna ALLT:)).
Men idag blev jag riktigt stressad.
Det är statistik, kom-radios, pengahantering, gästbemötande, redovisning, säkerhet och massa annat som gör mig helt snurrig.
Alltså, ett sådant här jobb kan verka som något "lätt" och kul att göra över sommaren, men jag får ju naturligtvis genast prestationsångest!
Tänk om det liksom saknas 500 kronor i kassan i slutet av dagen, vad säger man då liksom?
Eller tänk om min attraktion stannar mitt under åkturen och någon skadas riktigt ordentligt.
Suck .... varför ska jag alltid oroa mig för saker som jag ändå inte kan påverka just nu!!!!
Typiskt unga fröken Björk, eller hur:)?!

Jaja, det ska iallafall bli jätteroligt, jag älskar att lära mig nya saker och se hur snabbt det går innan man får rutin på saker och ting!

Puss mina älsklingar

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag tror inte att Gröna Lund kommer att ångra att dom anställde dig! Vet av erfarenhet att fröken Björk kommer vara ordentligt påläst när hon väl är på plats!

Kram och Lycka till!

2009-03-31 @ 20:57:48
Postat av: mamma

Jag vet av erfarenhet att du kommer vara mer än påläst när du väl är på plats!

Gröna Lund kommer inte att ångra att dom anställt dig!

Kram och Lycka till!

2009-03-31 @ 21:02:40
Postat av: mamma

Gröna Lund kommer inte att ångra att dom anställt fröken Björk!

Jag vet av erfarenhet att fröken Björk kommer vara väl påläst när hon börjar sin anställning.

Kram och Lycka till!

2009-03-31 @ 21:06:11
URL: http://lisaonstageandinlife.blogg.se/
Postat av: mamma

Vilken HIMLA tur att jag skrev det 3 gånger!

Kram Mamma

2009-04-01 @ 16:45:39
URL: http://lisaonstgeandinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0