En av dessa dagar ...

... när jag bara inte orkar.
Allting hade börjat gå bra tyckte jag.
Jag gick upp på morgonen ocn tyckte om att vara jag.
Tyckte om det jag hörde när jag pratade.
Tyckte om det jag såg i spegeln.
Men så, i ett hastigt ögonblick, förändras allt.
Och nu sitter jag här, med ångesten som en klump i halsen och tårar i ögonen som aldrig vill sluta rinna.
Jag vet inte vad det är för fel på mig.
Jag önskr någon kunde ge mig svaret.
Är det så att jag är otroligt otrevlig att vara i närheten, säg det!
Är jag otroligt oattraktiv, säg det!
Jag pallar bara inte längre att gå runt och må dåligt över att vara den jag är.
Jag har sjunkit så lågt att jag inte längre ser något värde i vad jag själv tycker.
För mig spelar det bara roll vad andra tycker.
Och då särskilt vad de tycker om mig.

Jag försöker så hårt med att sprida energi och glädje omkring mig att det känns som om jag glömt bort mig själv i allting.
Är jag glad på riktigt?
Är jag positiv för att jag måste eller för att jag vill?

Jag vet att man inte får tänka såhär egentligen men ....
... ibland känns det bara jobbigt att leva ...

Vill tacka A och A för att jag alltid kan ringa, om så klockan är fyra på en lördagsnatt!
Tack för att ni lyssnar, bryr er och påminner mig om vad som verkligen är viktigt.
Älskar er.
Och alla andra människor som finns i min innersta krets såklart:).
Tack H och M för att ni tar hand om mig
Tack K för att du njuter fullt ut och sprider glädje till mig.
Tack S för alla fina små kommentarer överallt.
Tack C för att du tror på mig och på det jag kan.
Tack Å för all egoboost och galna upptåg.
Tack E för alla visa ord du ger.
Tack J för att vi kan vara desamma med varandra trots att det gått så lång tid sedan vi sist sågs.
Tack P för din omtänksamhet och uppriktiga lyckönskningar.
Tack mamma, pappa och bror för att ni älskar mig undantagslöst, hela tiden och för all framtid
.


P.S Malena Erman vann Mello.
Orkar inte tycka så mycket om låten just, men säger grattis till min vän vars sambo skrivit låten.
Lite kärlek skickar jag till E.M.D, Alcazar och Sarah Dawn Finer som enligt mig hadede bästa låtarna. D.S

P.P.S Brukar få höra ofta att jag är lik Sarah Dawn Finer, men fick idag ett till förslag till look-a-like:
Claudia Galli
Vad tycker ni? D.S

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad ör det som får dej att må så dåligt??

2009-03-15 @ 18:20:20
Postat av: Jenny

Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Du är så fin Lisa! Snart kommer jag hit igen och då ska vi mysa massor! Många Kramar och Pussar

2009-03-16 @ 11:59:21
URL: http://jennybergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0