Vatten, hela stan är full av vatten

Jag har verkligen längtat efter en svensk sommar.
Blommorna, lukten, känslan, lite kyliga/ljumma nätter, regn som snabbt övergår i sol igen så man känner lukten av vått gräs.
Ni ser det jag skrev där va?!
"Regn som snabbt övergår i sol igen".
INTE "regn som står som spön i backen tills man är alldeles dyngsur på ställen man inte borde bli dyngsur på om man har undertröja, piketröja, collegetröja, fleecetröja OCH regnjacka på sig".
Jag hade totalt glömt bort att svensk sommar också innebär att ganska ofta måste man leva som man gör i oktober.
Menmen, jag ska inte gnälla för mycket.
Även om helgen på jobbet kanske inte varit den roligaste i världshistorien så är jag iallafall glad för att jag bor i ett land med årstider.
Och det är bra mycket vackrare med gröna träd, buskar och gräs.
Inte gult och uttorkat sådant.

På fredag är det sommarens nationaldag.
Midsommarafton.
Då ska man ta sina vänner, ölen, nubben, sillen, jordgubbarna och båten till närmsta skärgårdsö och ha det sådär mysigt som i Pripps Blå reklamen.
Alla är solbrända och snygga, tjejerna har ljusa klänningar och blomsterkransar i håret och killarna jeansshorts (urk) eller linnebyxor (ännu mera urk).
Solen skiner och havet är varmt så alla hoppar glatt i vattnet med kläderna på.
Ingen blir för full, utan bara alldeles lagom salongsberusade.
Alla är lediga hela dagen och inga bekymmer finns.

Eller?!
Blir nog inte så mycket till båt.
Blir nog inte så mycket skärgård.
Blir nog inte så mycket solbränna eller blomsterkransar.
Eller jeansshorts (tack gode Gud).
Förmodligen ingen sol och definitivt ingen värme i havet.
Alla blir för fulla (det hoppas jag verkligen, annars är ju allt helt bortkastat, haha).
Jag slutar inte jobba förrän 21, och då får jag kämpa för att hinna ikapp de andra när jag väl anländer till festen.
Bekymmer finns det alltid ...
Men vet ni ....
Det kommer bli en helt underbar kväll i goda vänners lag med mycket skratt och glädje.
För där det finns kärlek och värme, där finns det också en redig fest:)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0