Så många viljor

Jag vill så mycket.
"Ja, det är väl bra", säger många.
Nej, det är det inte, säger jag.
Jag får liksom inte ihop det.
Jag vill åka till London på obestämd tid.
Jag vill fortsätta försöka lyckas inom showbiz i Stockholm.
Jag vill showa utomlands igen, gärna redan i vinter på Gran Canaria där min fina A är.
Jag vill utbilda mig inom turism - och resebranschen.
Jag vill skaffa mig en fast punkt i tillvaron.
Jag vill fortsätta flytta runt och INTE ha en fast punkt någonstans.
Det blir jobbigt när alla ens viljor går emot varandra.

Idag var det ganska lite folk på Gröna Lund.
Jag stod i Nyckelpigan hela dagen, och emellanåt var det ganska lite att göra.
Då roade jag mig med att skriva en liten sångtext om den fina attraktionen Nyckelpigan.
Två personer som stått där innan mig många gånger hade reda skrivit varsin vers, så jag knåpade ihop en tredje.
Såhär går den (melodi: Lill-Babs "Älskade Ängel"):

Vår Nyckelpiga, ja den är grann.
Vår Nyckelpiga, åh vad den kan;
Den lockar oss till skratt,
den kan blåsa bort din hatt!
Ja, den kan -
vår Nyckelpiga.
Röd och grann -
vår Nyckelpiga.
Den är sann!
YEAH!

Fin va:)?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0