Kära bloggläsare

Jag vill å det ödmjukaste be tusenfalt om ursäkt för denna helgens otroligt dåliga uppdatering på denna sida!
Det blev en alldeles galen midsommarhelg som jag nu ska försöka redogöra för er.

Midsommaraftonen startade med att jag, trött som en säl, släpade mig upp ur sängen klocken 09.00.
Jag duschade, packade väskan, fixade håret och smink i hopp om att det skulle hänga kvar någorlunda snyggt hela dagen på Gröna Lund, så jag bara skulle behöva finjustera lite på tunnelbanan ut till M och F sedan.
Springer til Pressbyrån och köper en kopp kaffe (som smakade sump, måste blivit något fel) och satte mig sedan på Tvärbanan.
Allt går som planerat tills jag kommer till Slussen.
När jag står i kön till färjan ringer mobilen.
Jag plockar upp den, ser att det är från jobbet - hjärtat slår lite fortare.
Kunde det vara så att ........ JA, det kunde det!
Jag fick, 58 minuter innan mitt arbetspass ska börja, veta att jag får hela underbara midsommaraftonen ledigt!
Glädjen var otrolig, tårarna började nästan rinna och tjejen i luren blev med 99% säkerhet lomhörd av mitt jubelskrik.
Men nu var det dags att rappa på lite!
Efter några samtal till berörda personer bestämdes det snabbt att jag skulle hem till H och H innan de gav sig iväg för att möta den enes bror i Liljeholmen, och innan dess var jag tvungen att försöka ordna något att förtära till lunch, då jag inte äter sill (den hade utan tvekan räckt till mig annars, personen ifråga som var ansvarig för just sillen hade köpt 18 burkar - till 12 personer).
Lite skinka ner korgen, sen var det fixat.
Hem till vännerna i Årsta, full av iver och glädje, sedan bar det äntligen av mot midsommarfesten med stort ... ehhhh ..... M?!

Denna dag blev galet lyckad, det var längesedan jag hade så roligt.
De flesta kom vid 13-tiden, och cidern och ölen korkades upp direkt.
Pga vissa förseningar kom inte lunchen igång förrän 15, men ack vad den var efterlängtad.
Med lite nubbe sköljde vi ner allt (det var då sjuttsingen vad äckligt det är), och efter lunchen var det snart dags för dagens omgång av kubb.
Jag deltog i cirka tio minuter innan jag insåg att jag inte är särskilt bra på det och gick in igen.
Lite jordgubbar och glass ledde sedermera till en mycket speciell ballonglek som urartade till det abslut bästa:).

På kvällen vankades grillning.
Tre-fyra stycken av männen tog på sig att starta igång detta, och de gick in i det med gott självförtroende.
De kämpade länge och väl innan M kom och upplyste dem att pappret ska ligga underst.
Det gjorde det inte.
Så var det med den myten om att bara män kan saker om grilling:).
Maten blev iallafall god och intogs med stor iver.

Det är efter denna middag som alla minnen börjar bli liiiiiite suddiga, men det finns både bildbevis och en känsla av att vi hade riktigt roligt:).
Headbanging och inlidning av personer i serpentiner är bara lite av det som stod på menyn.
Halv två var det dock dags för oss sista personer kvar att dra, och det finns mycket roliga minnen från denna tunnelbanafärd tillbaka in till stan.
Bl.a. fick jag äntligen ikläda mig rollen som levande midsommarstång där på perrongen i Bredäng med två tappra själar dansandes kring mig - tack M och J för att ni ställde upp:)!
Hur det sedan gick till vet jag inte riktigt, men snart befann sig tre av oss på en efterfest i Hagsätra, där vi satt till klockan var halv sex på morgonen.
Hemma och i säng klockan halv åtta är det längsta jag varit uppe på riktigt länge .... hade även problem med att sova, sista gången jag tittade på klockan stod hon på 09.15.

Vaknade på midsommardagen klockan halv tre, och det fanns inte mycket mer att göra än att försöka fräscha till sig och åka till jobbet.
Minns denna kväll på Gröna Lund lite som i trans, för jag tror faktiskt jag lyckades sova med öppna ögon de fyra timmarna jag tillbringade där, haha.

Ja, det var en galen midsommar, men helt underbar.
Tack M och F för denna fest - ni är ju underbara.
Samt tack till alla andra som var där, ni gjorde min första svenska midsommar på fyra år till något mycket speciellt.

Idag har jag fått en ny inneboende, hon verkar superskön.
Ska nog försöka sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0