Bröllopshelg

Så har jag avklarat min första bröllopsfest då:)!
Det var underbart, härligt, gudomligt, roligt och jävligt kallt, haha.
Gick upp tjugo över åtta i lördags, och önskade at jag kvällen innan gått och lagt mig lite tidigare.
Men fanns ingen tid att förlora, så jag åkte över till H som lockade mitt hår och sminkade mig, så att jag kände mig som en riktigt vacker varelse.
Åkte och mötte C vid Brommaplan, sen tog vi bussen ut till Sånga Säby, där vigseln skulle hållas.
Kom lite sent eftersom trafiken var oändlig (eller det hade nog egentligen mest med traktorn framför oss att göra), men det gjorde inget eftersom vi var ute i mycket god tid.
Checkade in, åt lite lunch, gick sen bort till herrgården där vigseln skulle hållas för att hjälpa R och J med att rigga lite.
Solen sken en del, så det kändes lovande.
Körde igenom låtarna några gånger, sen fick jag tag i klänningen som C hade med sig till mig så jag gick och bytte om.
Kände mig därefter ännu vackrare:)!

Ceremonin blev otroligt vacker med många tårfyllda ögon.
Dock var det riktigt, riktigt kallt.
Jag och J (som också skulle sjunga en sång) var lite oroliga att vi inte skulle klara av det då våra kroppar fullkomligt skakade av köld.
Men en blick på brudparet och man blev alldeles varm igen:).
C var så otroligt vacker, och när vigselförättaren talade om deras förlovningsdag blev jag alldeles tårögd vid minnet, eftersom jag faktiskt fick vara en del av just den dagen.

Kvällen fortsatte med en god middag med massa roliga, och känslofyllda framträdanden.
Alla trotsade kylan och höll mycket god min.
Sedan var det äntligen dags för en redig fest med mycket dans och skratt.
Improviserad limbo blev det också, jag slutade innan sista höjden då jag var rädd för min rygg, haha.
Blev också en efterfest på det hela också, som man kanske skulle skippat såhär i efterhand, hihi.
Brunchen dagen efter var himmelsk, och tackar också toastmasterns föräldrar som var vänliga nog och skjutsa mig och C tillbaka in till stan.
Kom hem, stängde av mobilen, drog ner rullgardinen och slocknade totalt i tre timmar:).
Perfekt slut på en underbar helg.
Tar med mig massa fina minnen, skratt samt några nya bekantskaper!
Vem vet vad dessa kan leda till:).



Brudparet:).




Jag hade fått hjälp av min fina H att bli vacker. Tack raring:).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0