Baksmälla ...

... är något jag förmodar att de flesta haft.
En del riktigt hemska, ni vet när man vaknar och tänker: "Vem f-n har placerat en tiokilos betongklump på mitt huvud"!
De verkar bara bli värre med åren också.
Förr var det inga problem att festa två dagar i rad, men nuförtiden orkar jag oftast inte röra mig dagen efter om jag inte absolut måste.
Hursmhelst, INGEN av de baksmällor jag haft kan mäta sig med den jag idag såg en film om!!
Såg den omtalade filmen "Baksmällan" tillsammans med min bror ikväll.
Med risk att få hela Sveriges feministkår på mig tänker jag hylla den filmen.
Jag var trött, helt utmattad, jag ville göra något roligt på min lediga tisdagkväll.
Jag tog med en person som står mig nära på bio.
Jag ville inte så något känslosamt, inget där jag måste tänka, eller något svårt diskbänksdrama (har just lärt mig vad det är).
Jag ville bli underhållen, bara sitta i en skön stol och skratta lite.
Och SOM jag garvade!
Man kan tycka att filmen är full av klyschiga grabbskämt, och ger en skev bild av vad som egentligen händer på svensexor.
MEN den var ändå sjukt rolig!
Trots temat och ämnet så kändes den ganska ny.
Det var en ny sorts humor, fast ändå inte.
Och ja, killarna beter sig som drägg på fyllan, och det har ju uppenbarligen fått all världens kvinnor att reagera.
Jag säger bara: KOM IGEN för Guds skull, ha lite humor och inse att filmen driver med alla grabbar!!!!!
Om ni inte fattar det så tycker jag faktiskt lite synd om er.
Man måste absolut inte gilla den här filmen, det är inte det jag säger.
Men jag tycker faktiskt inte att man måste ta allting så himla allvarligt jämt, utan att man kan ta en lite halväcklig, sjuk grabbkomedi för vad den är - en rolig film!
Film är inte bara till för att få oss att tänka till en gång extra, eller för att tala om en viktig historia.
Ibland kan film faktiskt också finnas till för att helt enkelt få oss att garva häcken av oss.
Och det gjorde iallafall jag ikväll:).
Och jag verkade inte vara den enda, för när eftertexterna började rulla spred sig en applåd i biosalongen.
Det har jag inte varit med om sen jag var 13 år och såg "Titanic" tillsammans med 48 andra snyftande tonårstjejer.

Var ledig idag.
Det var riktigt skönt.
Är redo att möta helgens jobbmaraton.
Men som jag redan sagt så ska jag klämma in lite midsommarfirande däremellan också:).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0