Mycket piggare idag

Var så skönt att få sova imorse.
Eller ja, att gå upp kvart i nio på en söndag hör väl inte direkt till vanligheterna för fröken Björk, men eftersom jag somnade vid halv ett-tiden, så var jag riktigt pigg när jag vaknade.
För första gången på riktigt länge sov jag hela natten utan att vakna en enda gång-
Skönt.

Sitter på jobbet nu, har kopplat in företagets Internet i datorn.
Praktiskt, eftersom jag och M inte ska gå på förrän om en timme.
Så vi kan sitta och slappa hur länge som helst.
Sen blir det väl varmkorv och godis till lunch.
Nyttigt? Nej.
Gott? Ja.

Slutar här på jobbet klockan fyra, sen är det snabba puckar in till Centralen.
Bussen går vid tjugo över fem, sen har jag sex timmars bussåkande frmaöfr mig.
Kul?. Inte särskilt.
Men det ska bli skönt att komma hem, ska komma igång med träningen ordentligt nu.
Imorgon blir det morgonpromenad, sen ska jag nog dansa jazz, men det beror på.
Klassen är på en dansskola jag aldrig varit på, så ska se om E eller H ska dit, annars lär jag aldrig hitta.
Behöver också göra en rejäl storstädning kan jag säga.
Usch, blir trött bara genom att komma in i min lägenhet och se all skit som ligger och skräpar.
Men det ska det bli ändring på:)!

Har ni förresten tänkt på vad mycket bättre TV-program det fanns förr i tiden på helgerna?
Igår skulle jag sätta mig ner och slappa lite vid TV:n tänkte jag.
Turligt nog var det handboll på, för inte f-n fanns det något annat intressant i dumburken.
"Körslaget"? Okej, det är väl halvroligt, med betoning på halv (tacka Gud för att Erik är med, så man iallafall har något sött att se på).
Vart tog "Fångarna på Fortet" eller"24 Karat" vägen?
Minns fredagkvällarna när jag var liten, då hela familjen Björk samlades kring TV-bordet.
Bakad potatis med diverse tillbehör var en populär måltid.
Väntade med spänning på att Harald Treutiger skulle göra entré.
Följde med spänning deltagarnas jakt på de sju nycklarna.
Och i slutet blev lilla Lisa alltid så nervös över hur det skulle gå att hon sprang in och gömde sig på toaletten tills tävlingen var över!
Ja, det var tider det ...
Tänker inte säga "det var bättre förr", men ibland var det faktiskt det :).

Förresten, lite övrig kul info om min barndom:
När Carola inte vann Melodifestivalen med "Mitt i ett Äventyr" blev jag så sur att jag stängde in mig på mitt rum och surade i en timme.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej gumman, du har det verkligen fullt upp hehe Ja jag saknar oxå FÅngarna På Fortet. men tacka gudarna för greys anatomy, gossip girl o allt annat man kan kika på under veckorna=)

Ringer dig i morgon o så kan vi kika på när jag ska komma o hälsa på dig i gbg=)

2009-01-25 @ 16:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0