Improvisationsteater

Idag har jag upplevt en mycket rolig sak.
Jag och mina vänner A, C samt A:s syster L har varit på Redbergsteatern och kollat på improvisationsteater.
På en fredagkväll.
Sämre sätt att spendera en fredagkväll på finns faktiskt.
Jag skrattade konstant i nästan en timme.
Det var några "ledare" där och så fick folk ur publiken komma upp på scenen och så gav dem personerna vissa situationer, samt en svår uppgift.
T.ex. i en övning satt de en kille bredvid skådespelarna och ropade en siffra innan varje mening, och nästa mening som sas fick bara innehålla så många antal ord som han ropade.
En annan övning gick ut på att publiken mitt i scenen fick ropa "Det låter som en sång!", och då fick skådespelarna sjunga en kort, improviserad sång om det han/ just sa.
Himla roligt var det!
Nästa gång kanske man vågar sig upp på scenen.

Innan teatern var vi iallafall på Haltas Lottas Krog och åt middag och drack öl.
Jättemysigt.
Åt en fruktansvärt god kycklingfilé med ost och trattkantareller på, med pommes frites och rödvinsås.
Mmmmmmm, säger jag bara.

De andra gick ut sedan, men jag tog mitt förnuft till fånga och åkte hem.
Ska ut med S och C imorgon, och det får räcka, känner jag:).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0