Förändring

Vad är jag så rädd för?
Varför blir jag rädd för att flytta till en ny stad (dessutom en stor sådan)?
Jag blev så glad när jag insåg att det skulle kunna gå att ordna en flytt till Stockholm för mig.
Men så började tänka .... och helt plötsligt blev jag skrämd av tanken.
Ska jag ge upp min lägenhet, mitt liv, min tillvaro här i Göteborg?
Jag har så mycket goda vänner i Göteborg, det känns äntligen som om jag börjat få ett liv här.
Men  ...  jag måste göra något med mitt liv.
NU!

Jag lämnar inget jobb här i Göteborg.
Jag har suttit här snart en månad och rullat tummarna och tittat in i väggen i min lägenhet.
Jag har haft ångest över att jag inte gjort något produktivt.
Det här kan ju vara steget till en dräglig tillvaro för mig.

Jag trodde det svåraste skulle bli att övertala mamma och pappa till detta.
Men mamma förvånade mig genom att säga: Man måste satsa lite för att vinna något här i livet.

Det kanske är det jag gör.
Satsar.
Ja, det är nog det.
Och jag ska vinna:)!






A new world calls across the ocean
A new world calls across the sky
A new world whispers in the shadows
Time to fly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0