Bekymrad

Har precis varit inne på svt.se/melodifestivalen och lyssnat på bidragen inför morgondagens delfinal.
Intressant kan jag säga.
Gillar att BWO framför en ballad, han den där Martin har en mycket originell röst.
Molly Sandén sjunger så man på fullaste allvar undrar om man själv verkligen borde fortsätta med sången:).
Velvet tycker jag bara synd om och Michael Rickfors borde lagt av på riktigt för många år sedan.
Är också lite bekymrad över min favorit, E.M.D.
Som ni som känner mig väl vet, så har jag alltid varit lite kär i Erik i detta band.
Tycker dessutom att de sjunger otroligt bra tillsammans, de kompletterar varandra röstmässigt och jag är väl en av få tjejer över 22 som faktiskt med gott samvete kan säga att jag gillar boyband-stuket.
Låten är också bra; orginiell, cool med oväntade harmonier, en härlig popdänga med influenser från jazz faktiskt.
Dessutom utnyttjar de sina röstresurser bra och använder sig av stämsång på ett utomordentligt sätt.
MEN (som Tony Irving i Let's Dance säger) .... efter att man läst tidningarna om vad killarna ska göra för typ av framträdande blir jag riktigt nervös.
Höga hattar?
Käppar?
Dans?
Jag är rädd att killarna tar sig vatten över huvudet med att försöka ge sig på något sådant.
Jag tycker de borde bara göra det de är riktigt bra på, skriva musik och sjunga den.
Jag vet inte om jag tror på att de kommer klara av att dansa såpass avancerat och samtidigt leverera.
Risken finns faktiskt att det kan bli riktigt pinsamt.

Detta kan bli ett riktigt magplask.
Men naturligtvis hoppas jag inte det.

Ikväll ska jag mysa med min far framför TV:n.
Har varken råd, lust eller ork till något annat!




Ryyyyssss, vad het han är:).
INGET slår en kille som kan spela piano ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0