Audition

Jahapp, så var det dags att gå upp alldeles för tidigt imorse för dansaudition på Cabaret Lorensberg!
Förkyld och trött var jag, dessutom hade jag tvingats upp mitt i natten pga ett sjukt illamående.
Spydde som en gris, men det verkar som tur är inte som om det blivit något mer än bara den gången.

Iallafall, dansprovet kändes sådär, vågade inte riktigt ta ut allt för jag var rädd att må illa.
Men jag försökte iallafall att visa upp mig och min utstrålning, och det verkade fungera för jag gick vidare till sångprovet senare under dagen.
A och A gick också vidare så vi tre stod hemma hos mig och övade tills jag trodde grannen skulle strypa oss.
Jag och A brände också ut våra valfria låtar på en CD som A tog med sig till sitt sångprov (han var en timme innan mig).
Synd bara att det visade sig att den inte fungerade i CD-spearen på Lorensberg!!!!
Så det blev ingen "Take me or Leave me" för fröken Björk, utan juryn fick nöja sig med "I have Nothing".
Gick riktigt bra, juryn verkade gilla mig, fick en liten applåd och de sa att de tyckte jag var bra.
Egentligen skulle jag bara sjungit en vers och en refräng, men när första refrängen var slut visade de att jag skulle fortsätta, så det gjorde jag.
Fick lite panik, för jag hade inte övat in andra versen, men eftersom jag sjungit låten sen jag var 8 år, så var det inga större problem.
Hursomhelst, sedan fick vi sitta ute och vänta tills alla i vår grupp sjungit färdigt.
Sedan meddelade de vilka som gått vidare, tyvärr inte jag, det var bara en ur vår grupp som gick vidare.
Är på det hela taget nöjd, kunde inte gjort mer.
Och de verkade ju gilla min röst, så jag var väl inte rätt "typ":).

Fest hos E ikväll.
Är rätt trött, så det blir nog inte jättesent, men det ska iallafall bli mysigt.

Lämnar lägenheten på torsdag.
Shit, vad konstigt det känns ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0