Skatteverket


Svenska skatteverket är inte mina favoriter just nu.
Milt uttryckt.
De överväger att tvinga mig betala tillbaka cirka 8000 kronor ... för år 2007!
Får man göra så?
Alltså två år efter komma och säga: "Hördu, vi gjorde lite fel, nu måste vi ha pengar av dig, för det har vi bestämt nu - två år senare".
Nej, det tycker iallafall inte jag.
Särskilt inte som att de avdrag vi gjorde då, var avdrag pappa ringde dem och frågade om!
Det var Skatteverket som sa att alt var i sin ordning!
Jag är både arg och ledsen.

Måste ringa en annan favoritinstitution imorgon; CSN (vilka är värst, a-kassan eller CSN - kan inte bestämma mig).
Fast den här gången har jag gjort lite fel.
Men det kan de säkert inte fixa över telefon, utan måste ske via Internet.
Så är det nuförtiden.
Så lite mänsklig kontakt som möjligt, så blir allt bra.
Suck, vad trött jag blir.

Pratade med M som är nere på Rhodos på msn förut.
Vi ska kanske spela och sjunga lite tillsammans när han kommer hem.
Skulle vara himla roligt.
Måste hitta ett billigt keyboard.
Någon som har ett till övers?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0