Lever jag?

Den här dagen gick riktigt hårt fram med fröken Björk kan jag säga.
Började bra med att jag vaknade typ 8.30, totalt jättepigg faktiskt.
Gav mig ut och sprang, och skojade lite med Natasa innan jag gick hemifrån att hon inte fick glömma att lägga ut nyckeln (häromdagen glömde hon det, och fick lämna en fest på Lilla Essingen för att komma hem och öppna dörren åt mig).
Kommer hem, svettig och totalt slut ... och upptäcker att dörren är låst, och att nyckeln INTE ligger i postfacket.
Ringer Natasa och undrar var den är. Hon inser att hon inte har den.
Den måste liksom ha trillat ur hennes ficka någonstans mellan Hammarby Sjöstad och Kungsträdgården.
Det är nu den berömda paniken börjar infinna sig hos fröken Björk.
Inte nog med att hon ska på möte med sin chef om en och en halv timme - det finns ingen extranyckel till lägenheten!
Blir gråtfärdig, men lyckas lugna mig något när Natasa ringer en låssmed som i sin tur ringer upp mig där jag står, halvt hysterisk och iskall i min svettiga utstyrsel.
Han kommer ca 30 minuter senare, borrar upp låset och byter ut det på ett litet kick.
Räkningen blev saftig, men den är ju inte riktigt min huvudvärk.
När jag äntligen kommer in i duschen är klockan tjugo i elva - tjugo minuter kvar tills jag egentligen skulle träffa chef-Torgrim 2entertains kontor på Kungsholmen.
Anländer 42 minuter för sen, men eftersom Torgrim är en härlig människa så skrattar han bara åt det.
Sångcoach Peter var också där, liksom den ärade Nathalie!
Vi hade ett litet möte, och jag blev väldigt taggad och redo för vad som komma skall!
Provade lite kläder också, det kommer bli en del problem med det där känner jag.
Fanns få klänningar som kunde gå över brösten på mig, hur f-n ska det här gå?
Återstår att se ...
Och förresten - kolla vilka som satt på väggen på kontoret:).


Mitt gamla Nausicaa-gäng ... team Bumbi 2008:).


Efter detta gick vi ut och fick oss lite lunch, mycket trevligt och gott.
Tog faktiskt en Ceasar-sallad, duktig som jag är (eller ja, vet inte hur nyttigt det är egentligen - men tanken var god iallafall).
Men smarrig var den:).


MUMS



Jag och chefen - lovade egentligen att inte lägga upp den här, men
ibland måste man få skoja lite:).


Ja, sen efter lunchen fick jag prata lite med Kajsa - tjejen som är EMPascha.
Väldigt skönt, verkar vara en vettig och trevlig tjej.

Åkte sedan och köpte en hel massa "nödvändiga" saker, till min avresa bl.a.
Införskaffade en locktång som jag tänkte prova imorgon - ska bli spännande.

Åkte sen och träffade koreograf-Maria, och vi repade i tre timmar.
Känns bra, hon var glad över att jag hade kollat en del på det hemma, det gjorde ju det hela lättare och det gick ganska snabbt.
Nu får jag klara mig själv ett tag, så ska vi ses igen på måndag och repa.
Nu du, Lisa Björk, får du visa vad du verkligen går för:).

På kvällen var jag bjuden hem till Helena och Henrik där de utfordrade mig.
Vet inte vad jag skulle göra utan dem faktiskt:).
Helena gjorde världens godaste paj med skinka och broccoli.
Jag, som inte ens gillar broccoli, tyckte den var supergod.
Vilken kvinna hon är!!!
Efter en film med Robert DeNiro och Al Pacino (borde vara ett vinnande koncept, men det var det faktiskt inte), var det dags att ta tvärbanan hem.

Nu ska jag bara göra iordning lite här, och sen sova.
Har massor att göra imorgon.
Och på onsdag.
Och torsdag.
Och fredag.
Ja, ni fattar ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0