Vår i Stockholm

Nog för att jag visste att Stockholm var en otroligt vacker stad.
Men aldrig trodde jag att staden kunde vara så härlig och fantastisk som den har varit idag!
Jag vaknade så tidigt som tjugo över nio (JA, för att vara mig är det riktigt tidigt), satte på mig promenadskorna och gav mig ut på en entimmes-promenad i vårsolen.
Tog mig ner till vattnet och började promenera längs kanten som jag brukar.
Eftersom det varit ganska snöigt och isigt under min tid här har jag inte kunnat fortsätta på den lilla skogsstig som jag gått på hela vägen, för den har helt enkelt varit igenfrusen, så jag har fått vända där.
Men nu har allting smält bort, och jag gav mig in på denna söta lilla väg.
Och det var som att gå in i en sagovärld.
Små porlande bäckar, en liten mus som kilade in under en sten, t o m en liten blomma växte vid kanten, fåglarna som kvittrade ... jag fick nästan tårar i ögonen, och insåg verkligen hur mycket jag hade saknat Sveriges vår.
Imorgon ska jag ta med mig kameran ut, såvida solen skiner som den gjorde idag:).

Åkte sedan till Gröna Lund för min första befattningsutbildning, och denna var inom spel (nästa vecka ska jag lära mig attraktion).
Hade egentligen lust att inte ta jackan för det kändes så varmt, men det var nog tur att jag tog den ändå, för så fort solen gick i moln blev det genast kallt.
Har också insett att om jag hade en roddbåt kunde jag ro härifrån Sjöstaden till Djurgården istället för att ta den långa omvägen via Centralen ... men jag har ingen båt tyvärr!
Får ta tunnelbanan till Slussen och sedan båten därifrån tror jag minsann.
Iallafall, har träffat massa nytt folk idag, fått mitt skåp, arbetskläder och sådär.
Ska bli jätteroligt:)!

Är riktigt trött faktiskt och klockan är bara 21.00.
Samma dag förra veckan var jag knappt trött när klockan var 03.00.
Måste hålla fast vid denna nya, goda vana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0