Påsken med allt vad det innebär

Kära blogg, har försummat dig alltför mycket denna underbara, soliga påskhelg.
Därför ska jag nu ta tillfället i akt och redogöra för dig vad unga fröken Lisa Björk har haft för sig dessa dagar.
Vi börjar från början tycker jag ...

Långfredagen: Upp och hoppade klockan nio för en promenad i vårsolen som slutade med att jag gick vilse i ett område jag bott i 18 år, men iallafall slutligen kom hem efter en timme med tio små gula tussilago som genast sattes i vatten och fortfarande sprider kärlek över familjen Björks köksbord på Skridskovägen 4.
Sedan gjorde jag mig vacker och åkte iväg till mormor och morfar med mamma och pappa.
Där mötte vi även upp morbror med fru samt kusiner för att åka iväg till min fars hembygd Kinnekulle, för att där på Kinnekullegården inta ett mycket uppskattat påskbord.
Anledningen till detta var att min älskade morfar fyllde 85 - Grattis till honom.
Vi tog även en liten tur med bilen fär att se resten av Kinnekulle, kollade in min fars barndomshem, utsiktplatsen (har massa fina kort, kan tyvärr inte lägga upp några här, för jag har glömt sladden hemma i Stockholm) och naturligtvis blåseippebacken som fullkomligt lyste av blåa små sippor.
Blev alldeles varm i själen av all den vackra natur och jag säger som Madicken: "Jag känner livet i mig när det är vår".
Efter denna lilla tur åkte vi hem till morbror och åt tårta och drack lite kaffe.
Har ju äntligen lärt mig att uppskatta denna svarta dryck, men det måste göras med lite hjälp av mjölk:).
Var hemma vid femtiden, och då bestämde jag med mina gamla vänner L och M att jag skulle med dem ut på lite festligheter på kvällen.
Tog cykeln, helt underbart (dock fick jag väldigt ont i rumpan av sadeln, så dagen efter gjorde det ont var jag än satte mig), och drack lite rödvin hemma hos L.
Gick till Bowlinghallen sen, men jag var inte riktigt på humör, så åkte hem och var hemma vid tolv.
Stöp i säng och slocknade som en stock vid ett-tiden.

Påskafton: Vaknade pigg som en lärka klockan tio, och nu var det dags att äntligen bestämma sig för hur dagen/kvällen skulle arta sig.
Det fanns tre alternativ:
* Åka till Göteborg och umgås med en av mina bästa vänner A
* Åka med bror med vänner till Skaven och grilla
* Följa med M till badhuset på poolparty (avsaknaden av badkläder gjorde detta alternativ lite svårgenomförbart)

Efter många om och men bestämdes det dock att jag skulle åka och fira med A, som det var tänkt från början.
Kändes som ett bra beslut, och jag satte mig på tåget som gick 13.12.
Var framme vid tre och då mötte jag A och hennes vän F på H&M i Nordstan.
Sedan travade vi iväg till Kungsportsplatsen och satte oss på Till Salu: s uteservering och intog en mycket god måltid med en underbar kall öl som dryck.
Helt sjukt ljuvligt underbart var det - Göteborg visade sig från sin allra bästa sida, bättre väder och stämning får man leta efter, särskilt eftersom hela staden var fylld av Blåvitt-supportrar som alla bevittnat hur laget fullkomligt krossat Djurgården med 6-0!
Sorry farsan, man kan inte vinna jämt!
Sedan tog vi spårvagnen hem till A, jag gjorde först ett stopp i min lägenhet och hämtade lite grejor jag saknat.
Gjorde oss så vackra som det bara gick, sedan bar det av mot Olskrokstorget där vi skulle gå på förfest hos goda vänner till F (helhärlig tjej förresten).
Blev en mycket trevlig kväll med nya bekantskaper, musik, vin och skratt.
Vi åkte in till Park Lane vid tolvtiden och fortsatte påskaftonens festande där.
Är mycket glad att jag valde att fira påsken i Göteborg med A:)!

Nu är jag hemma igen, var tvungen att gå upp nio imorse för att hinna med tåget halv tolv, vilket innebär att jag sov ungefär en halvtimme inatt.
Sov några timmar när jag väl kom hem, men slapp iallafall bakfyllan.
Börjar lära mig att när man under förfesten dricker såpass mycket att det börjar snurra rejält, så bör man inte hälla i sig massa mer alkohol när man kommer ut.
Mycket bra regel som jag lyckades hålla riktigt bra igår!

Sammanfattningsvis en helt underbar helg, den ska nu avslutas med en kväll med familjen.
Det händer inte varje dag:).

Ska slutligen dela med mig av en rolig historia jag hittade i en bok idag:

En Fe kom fram till det äkta paret och sa:
- Ni har varit ett exemplariskt gift par i 35 år nu, så nu ska jag uppfylla varsin önskan åt er.
- Jag vill resa Jorden runt med min käre make, sade frun.
Fen viftade med sin trollstav .... ABRAKADABRA ...!
Och vips hade Fen två Jorden runt-biljetter i sin hand.
Och nu var det makens tur.
Han tänkte en liten stund och sa:
- Eftersom det här kan bli lite speciellt, och en fe dyker ju bara upp en gång i livet ... Så, jag beklagar älskling, men min önskan blir den att jag vill ha en fru som är 30 år yngre än mig själv.
Fen viftade med sin trollstav igen ... ABRAKADABRA!
Plötsligt blev maken 90 år gammal ...

Karlar är karlar, men feer är ändå kvinnor!




P.S Den bästa kärleken är den tillfälliga!
Åtminstone ibland:). D.S


Kommentarer
Postat av: camilla

Låter som en härlig påsk!!! =)

2009-04-12 @ 22:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0