Minnen från förr

Glömde en sak förut.
Jag och A gjorde en liten nostalgitripp i torsdags innan vi hamnade på Golden Hits och fick i oss lite för mycket öl.
Vi satt och kollade gamla klipp från Melodifestivalen (tacka Gud för youtube), och när vi kom till 1995 års festival flög jag tillbaka i tiden och blev 10 år igen.
Det finns en låt från det året som jag totalt glömt bort hur mycket jag gillade.
På den tiden var det ju bara tio låtar som framfördes allt som allt, sen gick fem av dem vidare till en andra omgång, då juryn gav poäng.
Det året vann Jan Johansen med den underbara låten "Se på Mig".
Men hade Lisa Björk 10 år från Lidköping fått bestämma så hade det blivit en helt annan vinnare:).

Den heter "En Himmel på vår Jord" och framfördes av två kvinnor vid namn Tina Leijonberg (hon från tv-serien Tre Kronor ni vet, hon har förresten gått på Balettakademien!) och Monica Silverstrand.
Gå in och lyssna på den på youtube, men här kan ni läsa texten.
Tycker den är sjukt vacker ...



När mörkret faller, när månljuset ler  
Så många drömmar finns här hos mig som ingen ser
Så tyst och stilla jag vandrar längs stränder
När stjärnorna dansar mellan dröm och verklighet
Och jag hör sånger från vinden
Som väcker en längtan i mig
Långt bort om djupa hav, når ljuset fram till mig







Jag drömmer om en himmel här på vår jord
Tillsammans i en värld där kärleken bor
Du bär mig över land och hav
Från allt som var
Låt kärleken bygga en bro
En himmel på vår jord





Jag hör din längtan, du bär på min dröm
Och allt som jag känner är att vi lever här och nu
Jag hör sånger från vinden
Som väcker en längtan i mig
Långt bort om djupa hav, når ljuset fram till mig


Jag drömmer om en himmel här på vår jord
Tillsammans i en värld där kärleken bor
Du bär mig över land och hav
Från allt som var
Låt kärleken bygga en bro
En himmel på vår jord

Du bär mig över land och hav
Från allt som var
Låt kärleken bygga en bro
En himmel på vår jord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0