Kroppen säger ifrån

Har ont överallt och kan överhuvudtaget inte sjunga.
Inte bra när man verkligen har sjukt mycket låtar att öva in.
Men försöker nynna så gott det går.
Tror jag har feber också, inte roligt alls.
Men tur är väl att jag inte går tillbaka till jobbet förrän i övermorgon.
Kan vila hela dagen imorgon,
Sen kör det igång igen, min Valborgsmässoafton kommer bli en hektiskt historia.
Ska inte klaga, hellre göra för mycket än inget alls.
Men får gärna bli frisk innan dess.

Några vänner till mig sökte Idol häromdagen förresten.
Man trodde ju att den här juryn var lite mer seriös och proffesionell än den förra.
Ack vad man bedrog sig.
När man säger till en av Sveriges bästa sångerskor att hon sjunger hellre än bra och att hon ser ut som en långhårig Karlsson på Taket ...
Ja, då undrar man lite vad de håller på med!
När människor som jobbar som artister och har en gedigen utbildning i ryggen inte går vidare, medans små 16-åringar som ser ut som skrämda lamm på scenen gör det .... ja, då är det svårt att ta tävlingen på allvar.
Det tycker iallafall jag.

Tillbaka till övandet.
Lite franskt, lite disco, lite musikal ..... vad sägs om det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0