Deklaration

VEM KOM PÅ DETTA FANSTYG!
Och vem det än var; varför gjorde han/hon det inte till något som en vanlig tjej med någorlunda intelligens och många klänningar i garderoben kan klara av!?
Okej, jag ÄR 24 år, men det finns inte en chans att jag fixar detta krångliga måstet själv.
Det är tur att man har en god och snäll far som vill mitt bästa och hjälper mig:).
Vi skulle idag ta tag i att installera e-legitimation så man kan få pengarna innan midsommar (det vore väldigt önskvärt från min sida känner jag).
Det var ju lättare sagt än gjort!!!
Min käre far är inte den mest tålmodige mannen på detta jordklot (iallafall inte när det kommer till byråkrati och/eller Internet), och i vanliga fall är inte jag det heller.
MEN ... jag behöver pengar.
Helst NU!
Därför gav jag mig själva f-n på att jag skulle klara av skiten.
Höll på i en evighet och fattade inte varför jag fortfarande inte kunde deklarera med e-legitimation, TROTS att det stod på min banksida att den var aktiverad.
Gjorde tre volter, gick ner i spagat och tuggade sönder mina knäskålar i ren frustration innan jag slutligen svalde min stolthet och ringde till Nordea.
En mycket trevlig kvinna vid namn Linda svarade, och hjälpte lilla mig att fixa allting.
Klappat och klart på några minuter!
Är MYCKET stolt över att jag inte gav upp:).
Nu ska far bara ringa Skatteverket imorgon och fråga någonting om någonting (fråga mig inte vad), så ska vi nog klara av att skicka iväg min deklaration.
Och hoppas att jag får MÅNGA härliga slantar in på kontot någon gång innan midsommar.

P.S Det är inte jättekul att komma hem för första gången på länge, så regnar det som aldrig förr!
Jag håller upp ett mycket varnande pekfinger till vädergudarna, ger dem mitt onda öga och säger: "Passa er ..." D.S

P.P.S Imorgon ska jag till tandläkaren.
Fy bubblan vad trist. D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0