Underbar helg!

Ååååh, vad det var skönt att lämna denna fina (men ack så lilla) stad Lidköping för en helg.
Även om vädeförhållandena kunde varit ganska så mycket bättre.
Gick upp klockan åtta i lördags, för mitt gå skulle gå klockan kvart över nio.
Att säga att det blåste ute är en grov underdrift som förmodligen alla boende i närheten vet.
Men allt verkade lugnt, kollade på västtrafiks hemsida, men det stod inget om några inställda tåg mellan Lidköping och Göteborg.
Så, jag åkte iväg till tågstationen .... när klockan börjar närma sig halv tio, får vi veta i högtalarna att tåget krockat med ett träd, och de vet ännu inte om de kan få in någon ersättningsbuss.
Suck, vad ska Lisa göra nu?
Som tur är, så vet jag att SwebusExpress går från Vara till Göteborg vid tjugo över tio-tiden.
Och eftersom jag är en så otroligt trevlig människa, så har jag börjat prata med en för mig okänd kvinna där på tågstationen om vår situation, och hon bestämmer sig för att ta bilen till Vara.
Och jag får följa med!
Sagt och gjort, allt ordnade sig till det bästa och det blev en mysig bussresa till Göteborg istället.
I bilen kommer vi också fram till att kvinnan (som för övrigt hette Lotta) är en kollega till min far.
Tänk vad världen är liten!

Slutet gott, allting gott ..... eller iallafall i någon timme.
Medan jag sitter där på bussen inser jag att jag glömt mitt CV hemma.
Hjärnan och hela jag bara brakar ihop och tänker NEEEEJJJJ, vad fan ska jag göra nu?
När jag tänkt en stund så messar jag Susanne (som jag ska sova hos) i ett sista försök att rädda mej själv, och frågar henne om hon möjligtvis har en skrivare hemma.
Jag vet inte vilken Gud som lystrade till mina böner denna dag, men någon gjorde iallafall det - och ja, Susanne HADE en skrivare!
Så även denna lilla kris klarades ut och jag anlände till Göteborg glad i hågen-
Åkte hem till Susanne, det var underbart att se henne, och vi han snacka lite innan det var dags för mig att dra iväg på audition.

Audition hölls på Dansforum, och för er som inte vet så sökte jag musikalen "Mary Poppins".
Det var väldigr roligt, träffade massa gamla kompisar, som alltid på audition, och jag gjorde faktiskt en riktigt bra audition med "Defying Gravity".
Men vidare gick jag inte, men jag sörjer inte så mycket för det.
Jag tror det märktes att jag inte var så laddad, och hade faktiskt helt ärligt ingen lust att göra dansaudition hela kvällen.

Kvällen ägnades iallafall åt att äta middag med Susanne, hennes kile och hans kompisar och efter det gick vi alla på bio - såg "National Treasure".
Riktigt bra film, även om det egentligen inte alls är min typ av film.
Men jag skrattade mycket och Nicholas Cage är ju faktiskt rätt grym.

Åkte hem halv tolv dagen efter och precis när jag kommit hem var det dags att åka till mormor och fira henne.
Så inte en lugn stund har jag haft i helgen, och veckan är precis likadan.
Jobb, jobb, jobb, men på ett sätt är det skönt.
Då sitter jag iallafall inte och glor bort dagarna.

Dags att se på "Vänner".
So long, folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0