Tandläkaren!!!!!!

Usch och fy gånger 1000 000!!!!
Jag avskyr verkligen att gå till tandläkaren, men jag var idag så illa tvungen.
TRE hål skulle hon borra på mig, vilket innebar två sprutor på båda sidor i överkäken.

Var fullkomligt vettskrämd när jag gick dit, hade hundra gånger hellre stannat på jobbet!
Men in fick jag komma och lägga mig ner i den där hemska undersökningsstolen med strålkastarljus i ansiktet (Varför har de så starkt ljus i taket? De använder ju en annan lampa till själva undersökningen! Är det för att ge en känsla av att man står på scen?).
Jaja, eftersom jag är så sjukt rädd så brukar de sätta en liten gasmask över min näsa, så får jag andas lustgas under hela tiden de grejar i käften på mig.
Man blir sådär härligt avslappnad och det känns som om man svävar på små moln.
Men tro INTE att jag inte märker när de tar sprutan. När tandläkaren säger: "Okej, Lisa blunda och öppna munnen så ska jag bara kolla lite ..." - DÅ betyder det att sprutan är i antågan!
Och idag tror jag hon måste sprutat in sju liter bedövningsmedel i käften på mig! Det tog bannemej minst en minut innan hon var klar.
Och då snackar vi bara ENA sidan!
Sedan var det ju bara själva borrningen kvar, och det gick bra, det är jag inte så rädd för när jag väl blivit bedövad, både rent fysiskt och psykiskt, haha.
Men när hon är klar och jag fått andats vanlig luft fem minuter och jag satte mig upp .... kände jag bara hur det väller upp världens illamående. Kanske jag bad om lite väl mycket lustgas den här gången ...
Jag har aldrig känt en sådan huvudvärk, jag vara bedövad ända upp till näsan, så jag kunde varken le eller rynka på näsan (har ett rynka-på-näsan tix för mig, så det var superjobbigt).
Och på detta världens illamående.
PLUS att hela kalaset kostade 2500:-!!! JIPPIE, liksom!

När jag gick därifrån var det ju dags för lunch.
Jo, tjena ..... det var nog en syn att se en stackars liten Lisa försöka käka med hela överkäken bedövad ... jag fick hålla för munnen när jag tuggade för att jag var rädd för att jag skulle börja dregla och inte märka det!
Jag stod ut de två timmarna som var kvar på jobbet (de längsta timmarna i mitt liv), och när jag kom hem somnade jag som en stock i soffan - fastän det var ett avsnitt av "Gilmore Girls" på TV!!!!!!!

Bedövningen släppte alltså helt sex timmar efter att besöket var gjort, och jag mår fortfarande lite halvbra i munnen och magen. Aldrig har jag fått något som ens liknar dessa biverkningar av ett tandläkarbesök förr! Fy sjutton, vad pyton jag mått ...

Men nu är det iallafall över, och det är jag glad för.
Snart är det dags för sängen, ska upp halv åtta imorgon, för vi ska till Jönköping och hälsa på Sara.

Natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0