Ibland kommer jag att tänka på ...

... vad jag vill göra i framtiden.
Jag vill så himla mycket!
Jag vill åka utomlands och showa igen, bo i ett varmt land, stå på scen varje kväll och sjunga så mycket jag bara orkar, samtidigt som jag på dagarna får uppleva en helt ny kultur.
Någon gång vill jag väldigt gärna jobba på Wallmans (vem vill inte det?).

En annan dröm som lever inom mig är att någon gång få bo i London. Jag älskar staden, människorna, musikalkulturen - allt. Vill åka dit och plugga engelska, gå på musikaler, ta dansklasser, kanske gå lite på auditions! Det är den sådän där dröm som jag känner jag måste göra något åt relativt snart, medans jag ännu är under 25 (efter 25 känns det som om man måste sluta luffa runt, och ta tag i sitt liv - på riktigt liksom). Ska göra det också tänkte jag, så fort jag får in lite pengar i kassn. Ajdå, det var inte Lisas starka sida insåg jag precis, hihi.

Men det som jag verkligen, verkligen, VERKLIGEN PÅ RIKTIGT drömmer om ... är ju naturligtvis att få göra musikal. Det jag älskar allra mest i hela världen. Stå på en scen och med hjälp av min röst, min kropp och mina kollegor berätta en historia. Jag inser ju att huvudrollerna får vänta ett tag till (kanske för evigt), emn det struntar jag i. Även om man bara har en liten ensembleroll så kan man göra så mycket med det! Och att dessutom få göra det du älskar ... som yrke. Ja, är inte det allas dröm egentligen?
Men eftersom jag ändå håller på och drömmer ... så kanske jag lika gärna kan drömma mig iväg till mina huvudrollsdrömmar också:):

Elphaba i Wicked - Världens bästa musikal med helt fantastisk musik.
Tracy Turnblad i Hairspray - Glädjen och naiviteten i denna tjej kan jag verkligen relatera till, haha.
Rusty i Footloose - Rolig, cool tjej med ett hjärta av guld. Och coolaste sololåten i världen - "Let's hear it for the Boy".
Lady of the Lake i Spamalot - Är jag irriterad över att jag var utomlands när audition till West End Star var? JA!!!!!
Maureen i RENT - Seriöst, är hon inte världen coolaste brud eller?
Mimi i RENT - Inte varje gång man hittar en roll som är en strippande knarkare med så många roliga låtar.
Eponine i Les Miserables - En av de få seriösa roller jag kan ta på allvar.
Mabel i FAME - OH YEAH säger jag bara. Shit, hon ÄR ju jag!
Florence i Chess - Så otroligt fantastisk musik, och hon är en sån bra karaktär med så mycket inombords.
Serena Katz i FAME - Hon är ju bara så underbart sårbar och med ett så stort hjärta att jag bara smälter.
Scaramouche i We Will Rock You - Bra musik, rolig roll, coola kläder, cool musikal ... vad annat behöver man?
Maria Magdalena i Jesus Christ Superstar - Intressant personlighet, finns mycket karaktärsarbete att göra där.
Velma i Chicago - Kan jag ju drömma om ... men hon är sådär härligt, flirtigt, förföriskt farlig.
Mama Morton i Chicago - OH JA, det där är en riktigt kvinna!
Alexandra i Witches of Eastwick - Fantastisk musikal, och den här tjejen är det lite riv i så att säga.
Violet eller Daisy i Side Show - Så sorgligt, så vackert ... så ovanligt.

Oj, vad många det var! Och fler kan jag säkert komma på!
Visst är det kul att drömma? Vad skulle man göra om man inte fick det?
Vart skulle man få sin vilja och drivkraft ifrån?
Ja, GUD vad jag är glad för att jag får drömma ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0