Dagens Lista

Snor alla från Jennys blogg ... I love them, darling:)!


Vilken svordom använder du mest? Fan .... kort och koncist.

Äger du en iPod? Nej, för jag har förstått att man bör äga en dator för att ha det, och det gör ännu inte, men snart så:)!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Idag ingen alls, på vardagarna 06:15 om jag ska till Posten och 9.30 om jag inte ska det.

Hur många resväskor äger du? En stor och två små.

Använder du flip-flops? Ja, när det är sommar, absolut.

Var köper du dina matvaror ifrån? Hemma i Lidköping ICA, i Göteborg Coop eller Willy's.

Skulle du hellre ta bilden eller vara med på den? Jag blir ju alltid dålig på bild, så jag tar den gärna.

Vilken var den senaste filmen du såg? Smådelar av "Jerry Maguire" igår, men annars var det förra helgen - "National Treasure".

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller en vän? Öh, TYP en vän.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En riktigt bra dator.

Har någon någonsin kallat dig lat? Oh ja, mig själv inkluderad.

Tar du någon medicin för att hjälpa dig att somna snabbare? Inte nuförtiden, förr tog jag ibland Valerina Natt.

Vilken CD ligger i din CD-spelar just nu? Peter Cincottis senare .... otroligt bra!

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Oj, vad svårt ... tror jag svarar Peter Johansson, Sveriges bästa musikalartist.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan, och isåfall vad? Japp, men det kan ju faktiskt inte säga något om.

Vad åt du till middag senat? Capricciosa igårkväll - MUMS!

Använder du huvtröjor? Klart jag gör, särskilt när jag vill mysa.

Kan du vissla? Busvissla ja, men inte särskilt bra vanligt.

Vem var den senaste som ringde dig? Therese igår, hon ringde fel Lisa, men det var roligt att prata med henne för första gången på två år.

Vilken är din favoritåkatttraktion på ett nöjesfält? Alla former av berg-och-dalbanor är sjukt roliga.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig? Det tror jag absolut, jag är en sådan person som jag tror alla har en åsikt om, på gott och ont.

Vilken riktnummer befinner du dig i? 0510.

Tittade du på tecknat när du var liten? Vaddå liten, 23 år är väl inte litet:)?

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Eh, litet?! Lidköping i sig är ju ganska litet.

Hur många syskon har du? En stor bror som fyller 25 snart - HURRA för honom!

Är du blyg inför det motsatta könet? Inte det minsta.

Vilken film kan du alla replikerna till? "Tomten är far till barnen" och "Sällskapsresan 1".

Äger du några band t-shirts? Nope, hade en "We Will Rock You" t-shirt, men den är borta *snyft*.

När flög du senast? 18 oktober 2007.

Hur många stolar kring ditt köksbord? 6.

Läser du för skojs skull? Självklart, varför annars?

Pratar du några andra språk? Ja, engelska, helt okej norska, ganska bra franska, ytterst lite italienska och vissa delar turkiska och italienska.

Diskar du din egen disk? Ja, för det mesta om det inte finns diskmaskin i hemmet förstås.

Har du gråtit offentligt? Alltid.

Har du en stationär dator eller en laptop? Om några veckor kan jag svara en laptop.

Försöker du alltid lära dig nya saker? Jag försöker bli sådan, men förr har jag tyckt det varit jobbigt.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Hellre äter jag en levande mask, jag är livrädd för nålar av alla slag.

Tycker du killen borde bjuda på första dejten? Inget måste, men det är klart att det är en trevlig gest, likaså om den kommer från tjejen.

Kan du kasta macka? Om jag hittar en bra sten, så visst.

Har du någonsin varit på Jamaica? Nope.

Vad har du med dig in i bion? Godis och läsk ett måste, popcorn ibland.

Vem var din favoritlärare och varför? Stig Lundberg på gymnasiet för hans sätt att göra historia intressant, och Gunilla Ohlsson på Balettakademien för hennes vilja att se folk utvecklas.

Har du dejtat någon av en annan religion? Japp.

Vad har du för väder? Mulet.

Har du en favoritblogg? Alla mina härliga vänners.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Italienska och historia.

Gillar du att flyga? Nja, trevligare saker finns ju att göra.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor och lojalitet.

När sov du denast på golvet? Hmmm ..... minns jag inte, men jag sov över bordet i lunchrummet på jobbet för några veckor sedan.

Vilken är din favoritdrink? Vodka Lime.

Vilken är din mammas hemstad? Lidköping.

Din pappas hemstad? Götene ... om det nu är en stad.

Hur många timmar måste du sova för att fungera? Helst 7.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? För det mesta.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Oh ja.

Vilken är din favoritfrukt? Färsk ananans. Ljuvligt gott!

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja, ibland.

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 24, men dit är det LÅÅÅÅÅÅNGT!

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Alldeles för petig.

Tror du på liv på andra planeter? Nja, jag vet inte riktigt.

Vem var den senaste personen som gjorde dig arg? En viss arbetskamrat som inte fattar något!

Tror du Gud är en man eller kvinna? Varken eller, han är väl inte direkt mänsklig i mina ögon.

Vad var det senaste du åt? Corn Flakes med mjölk och banan.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön, eller av motsatta? Det där beror ju helt på vem personen är, inte vilket kön den har.

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Ingen aning ... pappa valde, tror jag!

Gillar du senap? Inte så mycket.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Kom igen, nu Lisa - kämpa på!

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Aldrig i hela mitt liv! Jag får ju svindel när jag står på en pall!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? En blandning av Iris i "Tha Holiday" och Bridget i "Bridget Jones".

Har du någonsin köpt något från eBay, och vad var det senaste isåfall? Aldrig.

Tycker du om att krama folk? Oh ja, ju fler desto bättre.

Skulle du säga att du är trendig? Ibland kanske.

Äger du en digitalkamera? Japps.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Sarah Dawn Finer, Sara Sommerfeldt, Sarah Jessica Parker ... borde helt enkelt egentligen hetat Sara.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa och sedan inte gör det? Riktigt mycket, ja!

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Massor.

Vad är du allergisk mot? Hö, pollen, gräs, ett särskilt pencillin, lite hund och häst ...

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött? Nej, aldrig.

Om var du född av motsatt kön, vad skulle du då hetat? Vet inte, mamma och pappa hade bara kommit på ett tjejnamn.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0