Sådan där jobbig dag igen ...

.... inte mycket stom stämmer idag.
Vet inte vad det är för fel, det är bara en sådan där jobbig dag som infinner sig igen.
Då man vaknar och inser att man helst bara vill lägga sig ner igen och inte vakna förrän nästa dag.
När inga goda föresatser som positiva tankar och "att välja hur man mår" hjälper.
Jag blir så trött på att känna så, önskar iallafall jag kunde få veta vad det är jag är ledsen över.
Men jag vet inte.
Jag och mamma bråkar.
Eller inte bråkar, men hon är väl trött på att jag är så lynnig och sur jämt.
Förstår henne, jag är så medveten om det.
Men när jag lägger märke till det så kan jag liksom inte bli urgullig mot henne, för då tror hon att jag fjäskar för henne, och det vill jag inte.
Känns som om jag tar både henne och pappa alldeles för mycket för givet ibland.
Måste sluta med det, med tanke på hur mycket de alltid gör för mig, och hur de jämt ställer upp.
Skärpning, Lisa!

Okej, jag vantrivs på jobbet också.
Förr när jag vantrivdes på jobbet så slutade det med att jag var lat och gjorde ingenting för att få tiden att gå.
Nu blir jag rastlös och bara gör massa saker för att glömma bort vart jag befinner mig.
Jobbar raslet av mig på Posten, och på Heléns städar jag tills det verkligen inte finns något mer att städa.
Visst, bra kanske .... men tänk om jag gör allt det här för att dölja nåt annat?
Att jag undermedvetet sysselsätter mig till döds för stt slippa tänka på jobbiga saker?
Hmm .... vet inte .... jag brukar ju inte fungera så.
Men jag kanske gör det nuförtiden?

Jag saknar scenen också.
Något sjukt mycket.
Jag struntar i om det inte är världens mest "creddiga" jobb, som inte är så attraktivt för mina jämlikar.
Men det skiter jag i!
Jag älskar att showa, och jag tänker ha en härlig säsong:).
Hoppas bara jag hamnar någonstans jag önskat.
Helst Mallis, så jag får vara med min söta Mia ibland.
Hon kan verkligen pigga upp mig:).
Det gjorde hon, Stoffe och naturligtvis lilla Marie igår när jag träffade dem i Göteborg.
dagen gick så otroligt fort, men det kändes som om jag och Marie aldrig varit från varandra.
Och att träffa Mia och Stoffe var som en härlig liten vitaminkick i denna gråa och trista vardag.
Tänk, hur ofta man träffar nya vänner, och vad värdefullt det egentligen är?!

Imorgon åker jag till Stockholm med familjen och firar brorsans 25-årsdag och fars 55-årsdag.
Hoppas det kan få mig på lite bättre humör.

En rolig sak som hände idag: Hittade en jättebra BH som satt som en smäck, och kostade dessutom bara 200 kronor. Som hittat:)!
Att jag sen gått upp i storlek IGEN kan vi lämna okommenterat, det kommer jag väl göra varje år tills jag dör:).

Ha det toppen vänner och bekanta och ni andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0