Helg i Stockholm och dataproblem

Ja, så kom jag då hem från den stora staden Stockholm i måndags efter en mycket trevlig helg.
Vi hade ätit massa god mat, varit på en mycket trevlig jazzklubb och lyssnat på sjukt bra band.
Till vår överraskning så mötte vi gamla bekanta på denna klubb.
Dessa i form av min fars gamla bandmedlem och hans son, och sonen, vid namn Adam, spelade även med sitt funkband där på kvällen.
Så detta blev ju naturligtvis lite extra trevligt.
Efter det åkte jag och brorsan och mötte hans vän Per som var på ett uteställe på Söder.
Där hade vi trevligt tills det stängde vid tretiden.
Problemen kom när vi skulle ta oss hem.
Tunnelbanan till Gärdet hade slutat gå.
Vad ska Lisa och David göra nu?
De får helt enkelt åka till Stadion och sedan gå därifrån.
Det var väldigt långt, särskilt i höga stövlar och när klockan är fyra på natten.
Vi roade oss med att härma våra nära och käras gångstil.
Jag var bäst på att göra mormor, och David gjorde en alldeles utmärkt version av pappa Björk.
Hem kom vi halv fem, stupade i säng, men vaknade pigg som en lärka klockan tio naturligtvis.
Varför vaknar man tidigare ju äldre man blir dagen efter fest?
Fattar inte det ...

Dagen efter åkte mor och far hem, men vi stannade kvar, för jag skulle gå på Wallmans audition på måndagen, och David skulle på konsert.
Så vi tog en lunch på Burger King, en fika med semla och ett biobesök.
Vi såg "I am Legend", och den var faktiskt riktigt bra tyckte vi båda två.
Will Smith steg riktigt mycket i mina ögon:).

Så ... vaknar på måndagen, redo för dagens audition ... NOT!
Pappas härliga förkylning har visst hoppat på stackars oskyldiga lilla mig istället.
Hostar som en galning, och har otroligt ont i luftrören och svårt att andas.
Typiskt, det har inte ens blivit lite bättre heller, börjar bli orolig.
Åker faktiskt utomlands om två veckor, och måste hinna öva innan dess, men det kan jag inte göra om halsen mår såhär.

Så jag fick klara mig utan audition.
Jag och David mötte hans polare Larsan och Patrik på Centralen vid två, sen gick vi och åt lunch på en kinarestaurang.
Efter det fick Lisa helt enkelt hänga på Centralen tills tåget hem gick 19.10.
Hade inga pengar till mat, så när jag kom hem tio på kvällen var jag GANSKA hungrig.
Och dessutom pank.
INTE COOLT!

Okej, inte nog med allt detta.
Jag hade ju beställt en laptop, med diverse tillbehör, och började greja lite med den igår.
Fan vad fort batteriet tar slut dock, för idag var jag tvungen att ladda den.
Men se det gick inte för det fanns helt enkelt ingen laddare att ladda batteriet med.
Jag och pappa vände uppochner på hela kartongen och letade överallt, men ingen laddare gick att finna.
Efter att ha suttit i telefon i ungefär två timmar, så verkar det som om de helt enkelt får skicka en ny till mig.
Suck ... självklart ska något gå snett bara för att jag ska köpa dator för första gången i mitt liv.

Gud, jag blir så rastlös av att vara sjuk.
Måste göra något nu.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0