Gårdagens bravader!

Hade det så fruktansvärt roligt igår!
Så typiskt mig, för när jag egentligen inte tänkt gå ut, så gör jag det iallafall, och så har jag fantastiskt roligt.

Började med en liten föröl hos Carro klockan sju.
Kul att se henne, för det hade jag inte gjort på väldigt länge.
När jag kom in genom dörren ser jag hennes ambo Erik stå och slå med en fjärrkontroll på ett väldigt mystiskt sätt.
Jag tänker "Okeeeej, den fungerar inte bättre för att du svingar den i luften, prova byta batterier."
Visade sig att han spelade ett nytt, tydligen väldigt roligt tv-spel, där man spelade tennis mot gubbar på TV:n.
Såg väldigt roligt ut när man inte såg TV:n ...

Vi mötte upp Krisp och Lollo på Cafeobar, där vi intog en mycket delikat middag.
Drack alldeles för många öl, pratade om livet och insåg att vi började bli gamla.
Seriöst, när man kan börja prata med sina vänner om "gamla tider" och när man inser att man tror att det är två år sedan man tog studenten, fast det egentligen är fem ... då börjar man bli äldre.
Vonka kom också vid halv tolv-tiden, och hon, jag och Krisp gick vidare till Harry's.
Alltid bra att gå dit med Krisp, som jobbar där, för då får man gå förbi kön.
Nu var det ingen kö, så det hade egentligen inte behövts, men ÄNDÅ!!!!
Seda tog hon våra jackor och la dem i personalgarderoben, återigen en bra sak, slippa stå i garderobskön, hihi.

Sedan hade jag fantastiskt roligt hela kvällen!
Drack lite öl, träffade folk jag inte sett på aslänge.
Blev också "sams" med en människa jag inte pratat med på 4,5 år, för att vi skiljdes åt som ovänner p g a löjliga missförstånd.
Otroligt skönt att få detta ur världen.
Jag tycker det märks att människor (även jag) mognar, när man är redo att förlåta varandra, och sig själv, för att man var ung, naiv och i vissa fall dryg och översittande.
Alla människor förändras, och vad vinner man på att gå runt och tycka illa om folk?
Nej, lika bra att sluta fred en gång för alla ...:).

Mycket trevligt iallafall.

En månad kvar, exakt idag .... hoppas den går fort:).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0