Carola inte direkt till final, vad ska Lisa säga nu?

Ja, det kan ni fundera på?!
Men jag ska faktiskt erkänna en sak, och ni som känner mig väl kommer nog bli förvånade.
Djupt inne, långt imitt hjärta ... så tyckte jag faktiskt att det var rätt låtar som gick vidare direkt till Globen.
Japp, tro det eller ej, men jag erkänner att jag inte tyckte Carola och Andreas var bäst ikväll.
Kanske inte ens näst bäst, men mitt inre tvistar fortfarande om det ...

Kvällens vinnare för mig var helt klart Bröderna Rongedahl.
De gjorde ett otroligt väl koreograferat och bra framfört nummer!
Saken är den att ett sånt här nummer KAN balansera på gränsen till att bli astötnigt.
Men dessa bröder lyckas tack vare glimten i ögat och en helt otrolig scenglädje att göra det coolaste nummer i Melodifestivalen någonsin (och då räknar jag in Lena PH:s mickstativdans i "Det gör ont").
Enkel, men snygg koreografi (är man tvillingbröder med samma stil och rörelseschema så blir det grymt snyggt och tight när de gör små, men viktiga danssteg tillsammans), en sjukt bra låt och då har jag ännu inte ens nämnt deras sjukt fantastiska röster.
Sveriges svar på Earth, Wind & Fire liksom!

Sedan slåss mitt inre om vilken utav Sanna Nielsen och Carola & Andreas låt/framförande jag gillade bäst.
Det går nog inte att välja, då den ena är en pampig ballad och den andra en maffig popdänga med rockvibbar.
Sanna hade en fantastisk utstrålning och var snyggt stylad, men något tråkiga kläder.
Låten däremot var supervacker och hon hade en grym scennärvaro.
Carola & Andreas gjorde ett mycket proffsigt framförande, de sjöng snyggt, låten var grymt snyggt arrangerad, de kompletterade varandra bra och Carolas röst ....  tja, sanningen är ju den att det inte finns någon i hela Sverige som sjunger som hon.
Men låten saknade .... jag vet inte .... det var faktiskt först efter höjningen som den tog sig ordentligt och jag tänkte "Jajamen, nu kör vi"!

Trots allt detta så röstade jag ju naturligtvis flitigt på dem (jag har velat vara Carola sen 6 års ålder, jag kan inte svika henne nu:), men precis lika mycket på Rongedahl.
Jag hoppas att Carola & Andreas tar sig till Globen via Andra Chansen.

Men jag hoppas lika mycket att Rongedahl vinner hela blasket.
Dags att visa Europa vad dessa lite goofy-looking bröderna kan åstadkomma med bra röster, en snygg låt, fräck koreografi och två par röda kostymer:).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0