Tankar

Ständigt alla dessa frågor.
Frågor som kräver svar.
Mitt inre skriker till mig.
Det börjar bete sig galet nu.
Det snurrar i huvudet, och klumpen i magen växer sig hela tiden större.
Det känns snart som om jag ska sprängas.
Någonting kväver mig.
Det är jag själv.
Ibland vill jag inte vara i mig.
Jag har långa monologer med mig själv där jag försöker förklara varför.
Men det är nästan lättare att säga varför inte.
Iallafall för mig.
Tänk om man bara kunde välja helt själv.
Om bara JAG fick rå över mitt eget liv.
Utan att bry mig om alla materiella saker runtomkring.
Tänk om jag kunde få känna hur det känns att vara
lycklig.
Då skulle jag aldrig behöva be om något igen.
Jag hoppas lycka gör livet komplett.
Vad ska man annars sträva efter?
Pengar? Nej. Karriär? Nej.
Kärlek? Ja, kanske.
Men kärlek är ju lycka.
Lycka ÄR meningen med livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0