Tankar

Jag vet inte om jag skulle välja att vara mig,
om det var jag som fick bestämma.
Varje dag inser jag nya saker.
Saker som skrämmer mig.
Saker som hur jag varit mot mina medmänniskor.
Som inte kan göras ogjort.
Hela mitt liv har jag strävat efter att vara omtyckt.
Men jag glömde bort en sak.
Att vara mig själv.
Att vara den jag vill vara.
Istället blev jag någon annan.
Och ju längre tiden gick, desto mer stötte jag folk ifrån mig.
Konstigt.
Allt jag ville var att bli älskad.
Vad hände?
Självinsikt.
En gåva.
En gåva jag äntligen fått.
Lite sent, men ändå.
Den gör lite ont.
Väldigt ont ibland.
Men den lättade också lite av det som alltid tyngt mig.
Många frågor fick svar.
Men svaren leder till nya problem.

Jag hoppas jag någon gång kan bli hel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0