På jobbet

Jajamensan, sitter här bakom disken på Heléns Dansskola och lyssnar på massa barn som gnäller, skriker och för allmänt liv. Att jag gått en yrkesutbildning som håller barnkurser i dans på kvällarna, när jag fortfarande varit kvar i skolan, har gjort mig lite allergisk mot barn. Inne i danssalen är de okej, riktigt gulliga faktiskt, när de dansar och gör som fröken säger. Men härute i receptionen och när jackor, skor mm ska på, då för de sig inte lika vackert längre ... suck ... inte undra på att man får huvudvärk alltså ...

Önskar att jag fick vara hemma och ligga i soffan och glo istället. Vet inte hur längesedan det var jag bara satt hemma en hel kväll och tittade på TV (i höstas var det typ det enda jag gjorde) ... nu är det jobb, träning och festande som gäller. Jag klagar inte ... men jag trodde nog aldrig livet skulle bli såhär igen. Alltså, att jag gör någonting, inte bara sitter hemma i soffan och gråter över mig själv och mitt liv. Det är ju nästan så att jag känner mig .... glad ... eller ja, gladARE iallafall. Alltid något ...

Imorgon ska jag ha det lite roligt, iallafall på dagen. Ska träna klockan tio, sedan shoppa lite (har som sagt pengar att spendera för första gången i mitt liv) och sist, men absolut inte minst, äta lunch med Jossan och Mia. Är så glad för Jossans skull, hon kom in på Fritidsresors utbildning för reseledare. Så på måndag drar hon, kommer hem en vecka senare, och åker iväg innan jag åker till Turkiet för MITT jobb för Fritidsrsor. Kommer kännas konstigt att inte ha henne här ... Vi har ju mer eller mindre suttit ihop vid höften sedan i början av juni. Usch, vad jag kommer sakna henne .... vet ju inte när vi ses igen heller, eftersom vi båda är ute och flänger runtom i Europa. Menmen, karriären är viktig för oss båda, och vänskapen finns ju kvar ändå!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej gumman! Kloka ord du skriver, det är väldigt roligt att läsa. Tro mig, det är jobbigt att flytta långt ifrån sina bästa vänner! Men man går ur prövningar som en starkare människa, så du kommer bli råstark efter sommaren ;). Önskar dig all lycka till, Lisa! Se nu till och njut av ditt nya jobb och liv. Le mot livet så kommer det att le tillbaka! Puss & kram Kristin (långt borta i USA...)

2007-01-26 @ 01:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0