Nyårslista!

2 0 0 6!!!!!!!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag tillbringade tre månader utomlands.

Höll du några av dina nyårslöften? Förmodligen inte, hihi ... men det ska det bli ändring på nu!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar? Nej, men två stycken blev gravida.

Dog någon som stod dig nära? Nej.

Vilka länder besökte du? Danmark, Norge, Turkiet och Grekland.

Är det något du saknade 2006, som du vill ha 2007? Ett jobb i artistbranschen.

Vilket datum år 2006 kommer du alltid minnas, och varför? Den 2 juni, då jag avslutade min utbildning på Balettakademiens musikallinje i Göteborg.

Vad var din största framgång i år? Att jag fick så många insikter om mig själv, och att jag för första gången i livet insåg vem jag faktiskt är.

Största misstaget? Ett ord: Murat.

Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, lite förkyld och sådär, skador har jag ju ständigt i ben och fötter, skadade dessutom höger trumhinna rejält en kväll i Turkiet.

Bästa köpet? Antingen min snygga premiärfestklänning från NK, eller mina ankelstövletter från DinSko.

Vad spenderade du mest pengar på? P g a Turkietresan måste jag nog tyvärr säga godis och alkohol.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Jadå, även om det varit väldigt upp och ner ... men succén med West Side Story, alla nya kontakter som skapades i Turkiet, min återvunna vänskap med Josefin var alla saker som gjorde mig mycket glad.

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2006? "Look at me" - Witches of Eastwick, "The way you make me feel" - Michael Jackson, "For Good" - Wicked, "As long as you're mine" - Wicked, "Maneater" - Nelly Furtado", "Unfaithful" - Rihanna, "My Way" - Frank Sinatra, "Bed of Roses" - Bon Jovi, "Everything Changes - Idol-ERIK (ja, iallafall i mitt huvud) samt massa turkiska låtar!

Var du gladare eller ledsnare i år än tidigare år? Ledsnare på ett sätt, men det var ändå positivt (svårt att förklara).

Smalare eller tjockare? Usch, tjockare.

Rikare eller fattigare? Riktigt mycket fattigare, men det börjar bättra sig nu.

Vad önskar du att du gjort mer? Behållt min värdighet, och vågat gå emot mina känslor ibland.

Vad önskar du att du gjort mindre? Tänkt för mycket på bara mig själv.

Hur tillbringade du julen? Hemma med hela släkten på dagen, på kvällen var det midnattsmässa i kyrkan.

Blev du kär i år? Ja, tyvärr.

Hur många one night stands? Tre ... åh, det var dålig statistik ...

Favoritprogam på TV? "Grey's Anatomy" och "O.C.".

Hatar du någon som du inte hatade i början på året? Hatar aldrig någon ...

Bästa boken du läste i år? "Ego Girl" av Carolina Gynning.

Största musikaliska upptäckt? Att jag OERHÖRT sällan sjunger falskt.

Något du önskade dig och fick? "Anne på Grönkulla" på DVD.

Årets bästa film? "Brokeback Mountain".

Vad gjorde du på din födelsedag? Var bakfull, fick presenter och sedan fikade vi med släkten här hemma.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre? Om jag hade behållt en distans till en viss person från början, hade saker och ting varit helt annorlunda nu.

Hur skulle du beskriva din stil år 1006? Oj ... obefintlig förmodligen ...

Vad fick dig att må bra? Mina vänner och familj.

Vilken kändis var du mest sugen på? Idol-Erik och Jake Gyllenhal.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? A-kassedebatten.

Vem saknade du mest? Mina vänner som inte var i närheten just då, mina föräldrar och min bror.

Ipodens mest spelade? Har ingen ipod ...

De bästa nya människorna du träffade? Ingvild, Merete och Jack.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0