Livet

Ja .... vad ska jag göra med det egentligen?
Vad vill jag? Vad ska jag göra med lägenheten? Ska jag stanna i Sverige?
Nästa vecka väntar jag ett mycket viktigt telefonsamtal ... ett samtal som kan förändra mitt liv helt och hållet.
Det kan ordna upp så mycket.
Det ger mig en säkrare framtid.
Men vem vågar hoppas?
Med min tur så är det ingen idé, det vet jag ...
Så, då blir det London ...eller?
Ska jag lämna lägeneten i Göteborg och åka till den staden jag tycker bäst om i hela världen?
Plugga lite, senare skaffa ett jobb, och kanske stanna borta en tid ...
Är det då som pappa säger, att jag kommer komma tillbaka till Sverige och tappat de kunskaper jag har?

Och vill jag inte egntligen helst av allt stanna här och skaffa ett artistjobb?
Egentligen vet jag att det är det jag vill.
Men ... om det inte går då? Kan jag inte då försöka verklighetsgöra en annan dröm först, och sedan försöka igen?
Varför kan man inte göra det?
Klart man kan det! Och jag vill ju det också!
Men sedan då? Är det meningen att man ska skaffa ett "fast" jobb och bara dra runt på auditions och bli bedömd för all evig framtid?
och det spelar ju ingen roll hur bra man är heller!
Hur många jurys har inte lovordat mig för min röst? Berömt mig för min styrka, och för min tonsäkerhet? Det gör de hela tiden! Men det hjälper ju inte .... jag står ju fortfarande här, utan ett enda jobb där jag får göra det jag älskar mest i hela världen.

Och om någon bara kunde tycka om mig.
Ja, alltså jag vet att alla mina kompisar tycker om mig ...
Men det är jobbigt att veta att ingen känt något mer än vänskap för en på fyra år.
Ingen har träffat mig för första gången någonsin och tänkt: "Vilken fantastisk tjej".
jag vet ju att det är egentligen DET jag vill mest av allt i hela världen.
Hitta någon att dela livet med.
Någon som tycker om mig för att jag är söt, duktig, begåvad, snäll, rolig, härlig, positiv, charmig, glad, attraktiv .... allt det där, ni vet ....

Det är så mycket man vill .... men det känns som om absolut ingenting händer.

Vad har jag ... egentligen? Har jag något överhuvudtaget i mitt liv just nu?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej Lisan! Hoppas du har det bra! Vad kul och hitta dig här! det var verkligen längesedan! Många kramar Nathalie

2007-01-07 @ 13:25:31
URL: http://lbdnathalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0