Fritidsresor/2entertain

Ja, ska kanske berätta om denna audition, som förmodligen är det bästa audition jag någonsin gjort faktiskt (helt ärligt, inte bara för att det slutade med att jag fick jobbet).

Jag kom till Oscarsteatern vid ungefär tjugo över nio på morgonen (audition skulle börja tio, men jag är tidspessimist, så var där i vädligt god tid).
Utanför stod Emma som gick ur Dansforum samtidigt som jag gick ur BA, och det var helt underbart att se henne. Vi tillbringade en härlig dag tillsammans i Köpenhamn när vi sökte "My Fair Lady" där ... vi är ganska lika, hihi, lite väck i huvudet sådär:)!
Vi stod och pratade massor, det kom mer och mer folk. Men till slut blev vi iallafall insläppta.
Vi fick fylla i en lapp med lite personuppgifter och så, dessutom fick vi skriva om vi kunde spela några instrument och vi skulle också betygsätta oss själva i dans och sång på en skala från 1-5.
Kaxigt satte jag en femma på sången, men vågade inte ge mer än en trea i dansen.
Okej, så var det dags för dansaudition.
En norsk kille gjorde koreografin, han var väldigt gullig, men alldeles uppenbart bög (ovanligt? Inte särskilt ...).
Det var en ganska lång, men väldigt rolig koreografi måste jag säga.
Gjorde den först i helgrupp, sen i halvgrupp, sen i grupper om fyra.
Jag kände själv att det gick jättebra, och det var skönt att jag var i först gruppern, så jag fick det gjort liksom.
När alla dansat kallade de in oss, och ropade upp de som hade gått vidare till sången, jag blev himla glad att jag var en av dem.
Fick vänta lite, göra oss iordning och sådär, sjunga upp.
Jag gick in som nummer tre, och de var väldigt trevliga så jag käne mig väldigt säker.
Dessutom var det ett helt fantastiskt rum att sjunga i, och jag tyckte själv att det gick jättebra.
Efter det var det en kort intervju där de ville veta om jag vistats utomlands en längre tid, om jag jobbat med barn, hur jag jobbade i grupp och sådär ... Kände själv att jag gjorde ett väldigt starkt och säkert intryck och när jag gick därifrån var jag mycket nöjd med mig själv:)!

Så ringde de idag och erbjöd mig jobb ..... Gud, vad det kändes otroligt skönt:)!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej!! Jag är så glad för din skull!!! Så roligt!!!!!!! kramar!

2007-01-19 @ 14:46:06
URL: http://lbd-fialotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0