Vilken helg ...

Omtumlande är rätta ordet. Och alldeles för lite sömn.
Kom till Gbg vid femtiden i fredags och åkte direkt hem till Frida och Hasse där jag och mitt lag skulle värma upp inför MUF Göteborgs årliga frågesport M21.
Det var jag, Frida, Ida och david (som lag även kallade Davids Divor).
Efter god mat och en del rödvin begav vi oss till Avenyn 21 med en härlig hejaramsa i bagaget.
Det var underbart att komma dit och träffa alla gamla vänner igen; Mattias, HG, Joakim m.fl. (även om jag varit lite nervös inför ett speciellt möte, men mer om det senare).
Vi vann ju förra året, men jag tror förhoppningarna var lite för höga i år, då det nästan bara var politikfrågor. Seriöst, vem f-n vet vad George Bushs döttrar heter.
Kände att jag tillförde laget väldigt lite i år, men jag fixade iallafall alla rätt i Fotbolls-VM 2006 kategorin, Schlagerfestivalkategorin, Michael Jacksonkategorin, samt på frågan vad alla de sju dvärgarna heter i Snövit.

Jaja, det blev ingen lång kväll då vi skulle upp tidigt till stämman dagen efter.
Det blev ju för övrigt en intressant historia, rena cirkusen, det enda som fattades var popcornen!
Valberedningens förslag med Mattias som ordförande och andra kompetenta människor som hans medhjälpare kuppades ut av några praktidioter!
Jag kan knappast förklara alla turer hit och dit, men jag är ändå stolt och glad över att jag var där för att stötta Mattias & Co. Vi gjorde vårt bästa, och jag trodde faktiskt att det skulle gå sämre än det gjorde.
Jaja, nu kan man ju sitta här och se på hur MUF Göteborg går under, tack vare den värsta ordförande jag någonsin sett. Han är typexemplet på att man verkligen kan manipulera folk så otroligt mycket att de går med på vadsomhelst, särskilt saker de i realiteten inte förstår.

Jaja, där satt vi iallafall i nio timmar och gjorde vårt bästa, men vi drog hem till Frida sedan för en extremt snabbdusch och en pizza.
Åkte till Annelie för lite rödvin och Melodifestivalen (seriöst, när ska Sverige inse att Anna Book inte kan sjunga).
Blev lagom go och glad, och drog sedan in till Avenyn.
Först gick vi till Valand och dansade häcken av oss. Men när Annelie och Elin drog hem vid halvtre-tiden, gick jag och Frida vidare till Nivå där våra ärade MUF-vänner Joakim, Mattias, Teres, Andreas och David väntade.
Hade skitkul och drack alldeles för många drinkar (och alldeles för dyra sådana också, men det var inte jag som stod för kostnaderna, hihi).
Gick till McDonald's därefter och var inte hemma förrän vi halvsextiden tror jag.

Var tvungen att gå upp klockan halv tio och åka till tåget där pappa hämtade mig.
Åt lite och somnade sedan som en stock. När jag vaknade vid tre åkte vi till farmor på sjukhuset.
Försökte hålla mig vaken och se Manchester United mot Tottenham på TV, men kunde inte så sov lite till.

Har haft en helt fantastisk helg, och jag kände själv att jag verkligen gjorde en insats för en vän.
Det var så himla kul att träffa alla fantastiska MUF:are igen, och för första gången kände jag mig inte så malplacerad.
Jag känder mig faktiskt vuxnare, mognare och mer medveten, vilket var skönt. Tyvärr är det två år för sent, men vaddå? Kul har jag iallafall haft det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0